Vad gillar du bottenmete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad gillar du bottenmete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Zuzanne72 Visa inlägg
    Ja du Telgekroken ... vem fick den första ålen då ;-) och vilka hjälpte mig att sumpa den oxå *grrr* men trevligt och spännande var det...måste göra det nån kväll igen nu när jag har semester eller vad säger du ?

absolut! de e ju säsong för dem nu.
    [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Kopellos Visa inlägg
      Enda gångerna jag bottenmetar är när jag är vid en tjärn i norrland och fiskar öring. Jag metar då med mask. Tar på ganska rikligt med mask, kanske tre stycken små eller normalstora. Gärna sån härn lite mörkare kompostmaskar som luktar mer än lövmask/daggmask. Jag gissar att bottenmete är underskattat.

Det är riktigt kul. Det finns oxå aborre i den här tjärnen. Ungefär var femte gång när spåtoppen börjag vippa så är det en öring. Brukar lyckas lura 1 till 2 öringar per fisketur. Brukar alltid annars köra c&r. Men det här är en tjärn där det inte fiskas mycket. Tror det beror på att man måste gå sista kilometern genom snårig skog. De fångade öringarna hamnar på grillen fyllda med lite grovsalt, dill och gräslök. Färskpotatis till.
      öl och snaps då??

Kommentera

Bottenmeta såklart . En kompis o ja fiska i letälven med daggmask de högg hela tiden abborre på 2-6 hg

Kommentera

Föredrar ett toppenmete istället för ett som är botten

/Storfiskaren
          The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
          Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
          Klickbara länkar följer nedan
          Nattplockad mask
          Gädda äter Sissy
          Abborre vs mask
          Abborre vs mört
          Måånga gäddor samlade vid betet
          Gädda äter gädda
          Spännande fiskemetod efter gädda
          FS SPARADE TRÅD
          Laxhugg!

Kommentera

Jag bottenmetar alltid med fiskfile/ halv löja eller liknande. Då slipper man smågnabbet dvs masksugande mörtar, löjor och andra taggiga småfiskar.

Kommentera

Bottenmete är ett av de mest framgångsgivande fiskevarianterna.
              Eller hur göteborgare!
              Gå med i Göteborgs Fiskevänner
              http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

Kommentera

Bottenmete är bland det bästa som finns, som Jimmie och många andra säger att vakna av skrikande larm är en upplevelse som slår mängden!

Kommentera

visst kan bottenmete vara det enda rätta i vissa situationer, men jag föredrar absolut flötmete, och tycker att det kan användas med fördel i dom flesta situationer- den enda nackdelen med flötmete som jag ser det är djupinställning, som vid b-mete av givna skäl är överflödigt, men överlag så föredrar jag flötmete.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X