Tycker ni att vi ska splitta upp Karp-kategorin i fotoalbumet så vi har har ex Fjällkarp & Spegelkarp separerade ? Om ni röstar ja vore det kanon om någon kunnig kunde meddela vilken som är den korrekta uppdelningen i sådana fall.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Splitta upp Karp-kategorin i fotoalbumet ?
Collapse
X
-
Splitta upp Karp-kategorin i fotoalbumet ?
129Ja, kanon !45,74%59Nopp, inte nödvändigt25,58%33Pass, jag är neutral28,68%37C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/FiskesnackcomTaggar: Ingen
-
Vore rätt skoj.
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
-
Kanske borde passa på och ge gräskarp en egen kategori samtidigt?Den förste att gå Ad Hominem förlorar
Kommentera
-
Spegel, fjällkarp, radkarp, läderkarp o allt vad folk vill kalla dem är ju samma art, som ju alla vet, men jag tycker ändå det vore kul med en uppdelning. Då blir ju fotoalbumet mer specifikt. Och att gräskarp ska få en egen kategori ser jag som en självklarhet. Jag är alltså för.Gör på mitt sätt, även om det kanske inte alltid är rätt
Kommentera
-
Vad är den korrekta benämningen för spegel, fjällkarp, radkarp, läderkarp ? Ursäkta för newbie-frågorna men karp är inte min starka sida tyvärr.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
fjällkarpen är den ursprungliga fisken, den har ett jämnt fjällmönster
från den har dett framodlats mängder av olika korsningar och avarter koikarp guldfisk spegelkarp läderkarp mm
spegelkarpen har olika stora enstaka eller flera fjäll ,radkarp eller linjärkarp för dom som gillar svåra ord är en spegelkarp som endast en rad med fjäll längs med kroppen ,läderkarp är även den en spegelkarp men helt utan fjäll
och sist men inte minst alla karpar utom gräskarp är avsamma art om man korsar en spegelkarp med en fjällkarp så bilr det för det mesta högre procent fjällkarp eftersom
fjällkarpen är urspunget
gräskarpen är en egen art som ej fortplantar sig i här utan måste kläckas i odling
dom behöver en sjuhe..es lång å för att klara det naturligt
leken försigår långt upp i en flod där äggen släpps och följer med strömmen ner om ett ägg stöter mot något så dör detSenast ändrad av snickarn; 2007-05-28, 21:11.
Kommentera
-
Gräskarpen är mer släkt med Färna än med Karp, så varför de ligger under samma kategori har jag innerst inne funderat över rätt länge. Skulle inte motsätta mig en uppdelning i åtminstone två kategorier dvs Karp/Gräskarp. Om man sedan skall skilja spegel från fjällis spelar det mig ingen roll egentligen, en karp är en karp liksom.Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera