Privatvatten och svenska rekord? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Privatvatten och svenska rekord?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Privatvatten och svenska rekord?

Skall rekord räknas enbart i allmänna vatten eller skall som idag privatvatten också räknas med?
    262
    Ja
    64,50%
    169
    Nej
    35,50%
    93
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Helt klart i allmäna vatten för annars har inte alla samma förutsättningar.
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Mitt svar är Ja.

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Helt klart ja
        Senast ändrad av Grz; 2007-05-16, 22:28.

Kommentera

Nej, Det skulle inte kännas äkta. Finns ju mängder med privata vatten som det inte är något speciellt med egentligen, där det inte finns något intresse att fiska i men som.., ÄSch nu rabblar jag. Jag tycker som jag sa i rekordkarp tråden. Svar nej!
          Däremot i många tävlingar är det klart vettigt att förbjuda privata vatten
          Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Rekord i enbart allmänna vatten? ja

Skall rekord räknas enbart i allmänna vatten eller skall som idag privatvatten också räknas med? nej

Denna frågeställning har 2 svar på din "vote" och din "post", fick mig att rösta fel hehe

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
              Skall rekord räknas enbart i allmänna vatten eller skall som idag privatvatten också räknas med?
              Känns ju lite knepigt (orättvist) om privata vatten är med i tävlingar helt klart!?
              Men som svenskt rekord - absolut! Det är ju själva fisken som är rekordet - inte fiskaren som fångat den... känns som en sund inställning till "rekordfiskar" överlag?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                Helt klart i allmäna vatten för annars har inte alla samma förutsättningar.
                Indeeeed.. Så sant så..

Kommentera

Ett rekord är väl ett rekord och handlar väl inte om förutsättningar eller rättvisa? Om en 5-årig grabb drar en 5-kilos aborre i sveriges mest fiskade vatten framför ögenen på den person i sverige som fiskar mest aborre av alla. då kan det ju knappast anses vara rättvist och han kan knappast anses ha bättre förutsättningar. men fortfarande ett rekord.
                  och om ni då ser en bild på den person i sverige som fiskar MEST ABORRE av alla PÅ PRIVATA VATTEN när han just dragit en 6-kilos aborre, är den mindre då?
                  Lägg av, ett rekord är ett rekord. och regeln i det här fallet är väl då sverige (=svenskt rekord)?

Kommentera

Projekt Rudis

Var och en har ju sin förutsättning och vill man förbättra dem på egen hand så ska resultatet gälla ... eller! Be Best, Get Rude!

Så låt oss då skrida till verket. Jag gräver en djupgrop på familjegården, fyller den med källvatten, vräker i rudor och häller i näringsrikt foder till rudorna ser ut som fenförsedda pumpor.
                    Jag metar upp några klunsar och höjer rudarekordet med en kolosalpjäs från min egna totalhemliga trädgårdsdamm där endast jag och några kompisar i vår egna Ruda Orden - vars stolta devis är Be Best, Get Rude! - får fiska. Medlemmarna kan bara väljas in på förslag av senior.

Projektet Rudis har börjat.

BeBest
                    Senior

De som fattat ironin i ovanstående inser vad jag röstat på.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X