Räknare av fiskekast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Räknare av fiskekast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fiskestatistikern Visa inlägg

Att kasta eller att snärta vid jerkfiske är olika tekniker, men räknas ju som ett kast vardera. Har inte funderat på om den ska ha funktionalitet som kan registrera olika typer av kast eller bara räkna generiskt "kast/snärt". Är nog möjligt genom att titta på skillnader i acceleration. Men vet inte om det är önskvärt.
    Annars får du ju en jäkla massa extrakast registrerat så det är klart det spelar roll om antal kast registreras ,stegmätare i mobiler funkar sådär när jag står och bilar betong eller spikar panel så en sån där funkar nog inte bättre

Kommentera

Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Annars får du ju en jäkla massa extrakast registrerat så det är klart det spelar roll om antal kast registreras ,stegmätare i mobiler funkar sådär när jag står och bilar betong eller spikar panel så en sån där funkar nog inte bättre
      Ok, nu förstår jag vad du menar. Är lite osäker på hur stor skillnad det är i accelleration. Men borde ju vara viss skillnad eftersom kraften skiljer sig. Därmed bör det också kunna gå att skilja på det. Eventuellt behöver man ställa in kastteknik på mobilen. Bra synpunkt. Tål att tänka på.

Kommentera

Antalet kast jag lägger är helt ointressant och skulle inte tillföra något alls till mitt fiske.

Är man intresserad av statistik finns det betydligt intressantare saker att inrikta sig på.
        Som tex temperatur, lufttryck, vindstyrka, tidpunkt, vattentemp, inspinningshastighet, fiskedjup mm.

Ja listan kan göras oändlig, men genom en fiskedagbok och föra statistik på ovan nämnda kan man lära sig se ett mönster.
        ​​​​​​

Kommentera

Om man vill kunna särskilja kast från andra spörörelser måste det till en inlärningsfunktion där man kan göra några typiska kast och lagra dessa i sin profil. Om informationen är intressant låter jag vara osagt, personligen tycker jag att det kunde vara intressant att veta ungefär hur många kast jag gör ett normalt pass men om jag väl vet det skulle jag inte betala något för att fortsätta mäta. Hur många fiskar jag får kan jag hålla reda på själv.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Om man vill kunna särskilja kast från andra spörörelser måste det till en inlärningsfunktion där man kan göra några typiska kast och lagra dessa i sin profil. Om informationen är intressant låter jag vara osagt, personligen tycker jag att det kunde vara intressant att veta ungefär hur många kast jag gör ett normalt pass men om jag väl vet det skulle jag inte betala något för att fortsätta mäta. Hur många fiskar jag får kan jag hålla reda på själv.
            Intressant. Tack.

Kommentera

Rolig grej, men 500 är alldeles för dyrt. Jag tror inte att du kan begära tresiffrigt belopp för en så enkel pryl med minst sagt begränsat användningsområde.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X