Största gädda utan tafs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Största gädda utan tafs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

2,8 kg på metspö =)
    Skulle meta upp lite mört till gäddmetet, under tiden så jigga jag lite Abborre, helt plötsligt drar metspöt typ iväg, orkar få tag på det och drar upp en 2,8 kg gädda =)
    www.lindh81.blogspot.com

Kommentera

Brorsans största på 13,2 kg togs utan tafs. Rapala magnum 14 cm flytande. Linan var 0,35 nylon. Fiskade gös, därför användes ingen tafs. När vi kör löja kommer gäddorna som tur är upp ganska ofta, då använder vi FC 0,41. Men man ska ha lite tur oxå.

Kommentera

min största är på 10 kg botten mete med mask efter ål på 0,25 nylon. detta e inget på hitt blev jäkligt chockad när ja såg gäddan

Kommentera

spännande att de e 11st som fått gädda över 19kg utan tafs

Kommentera

5,6 på ul fiske med 0,15 nylon skrajj att den skulle missas varje gång den var inne vid båten o vände
            [FONT=Impact]WWW.RSTB.SE [/FONT]

Kommentera

Jag tog min största hittills på stor sked och utan tafs 9,0 kg

Kommentera

10,2 Mete med agn: Mört
                Nylonlina 0.40

Kommentera

Jag har aldrig fått en gädda med tafs(ande), något litet bett kanske, men inte vill jag kalla det tafs....

Större gäddor är enklare att landa utan tafs, de små är hemska
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up Visa inlägg
                    Jag har aldrig fått en gädda med tafs(ande), något litet bett kanske, men inte vill jag kalla det tafs....

Större gäddor är enklare att landa utan tafs, de små är hemska
                    Glesare mellan tänderna! Märker man om inte annat när man får gädda på jigg. Stor gädda, syns det knappt på jiggen. Liten gädda, massakrerad jigg.

Tillbaks till ämnet: Min största är på 5,005 kg. Som jag tog efter en metetur när jag tröttnad epå att den var och naggade på all fisk som vi tog på mete. Agnade på en mört på en trekrok och sänkte ned mitt framför fötterna. Gäddan tog direkt. Sval och rutinerad jag var vid tillfället så väntade jag en halv minut innan mothugg. Gäddan hade svalt kroken fullständigt men 0,30 mm Abulon Top höll fint.
                    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Aldrig fått gädda över kilot när jag fiskat utan tafs vad jag kommer ihåg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X