Hur många kg ål tar du upp per år ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många kg ål tar du upp per år ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Alla i min maillista har nu fått länken, och jag hoppas dom vidarebefodrar den ockås!

Fick första returmailet 10min efter, om vipps så fanns den på sportfiskeforum.se

Bra initiativ, lättare att få folk att skriva på en "officiell" lista än en inofficiell fiskesnacklista

Palle, se nu till att få med en liten notis på "Marias flumsida" med länken i nästa FJ

MVH Markus
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
      Omröstningsförslaget är insänt av "Pallebrax".
      Oväntat...!
      [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Förbjudet med ål?

Är det förbjudet att fiska ål numera? har inte fattat riktigt. Så nu är det förbjudet att fiska ål med spö? Vad e det för trams? Finns väl inge bättre o sitta en sen sommarnatt med polarna o dra lite ål. Aja jag skiter i vilket släpper tillbaka all ål iaf så jag kmr inte sluta

Kommentera

Det är ju f.n också. Nu måste jag ut till affären och köpa min rökta ål.
          Fiskad med ryscha eller hur det nu stavas. Förut tog jag upp en ål då och då för rökning. Nej jag kommer aldrig köpa en ål över disk. då bojkottar jag hellre fiskbilens ålar. Skall jag äta ål så skall jag fiska den själv.
          Å det får jag ju inte efter maj i år så då ger jag f.n i ålen i stället.

Mr asförbannad ålafeskare

Kommentera

Finns ju hur mycket folk som häls längst åar och kusten som atr upp alt dom får i ål väg. Men dom röstar nog inte här.

Kommentera

har bara fått en ål efter mete efter abborre

Kommentera

flatrökt ål med äggröra går ju inte att vara utan.
                Tube for life

Kommentera

Jag tycker att det här är lite mesigt med sådanna som är helt imot att ta upp fisk. Tycker man om fisk så är det en självklarhet att man tar upp fisken, men man kanske inte tar upp all fisk man får utan man tar det man behöver sen släpper man i resten.
                  Det är inte så konstigt om man tar upp några fina ålar varje år för att röka, hällre fiskar jag min fisk sj än att åka och köpa fisk som legat i fryshallar och i lådor med is och sen i frysdisken hos fiskhandlarn.
                  Mycket bättre att ta lite fisk sj...
                  [FONT=Arial]Henrik va namnet[/FONT]

Kommentera

Jag har bara fått en ål (9hg) i hela mitt liv men eftersom ja vet att den är så utrotningshotad så skulle ja inte tveka att släppa tillbaka den, men tyvärr så kommer nog någon annan plocka upp den.
                    [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

Om nu ålen är utrotningshotad, vilket jag kanske inte är så insatt i, så tycker jag då att ens egna behov av att fiska/äta denna fisk inte har med saken att göra överhuvudtaget.
                      Är arten på väg att försvinna ska alla som värnar om den framtida miljön och det framtida fisket göra sitt bästa att stoppa det. Och sportfiskare är väl i hög grad en grupp som skulle förstå det tror jag.
                      Så jag ger fan i att fiska den, äta den, och om jag skulle få en av misstag skulle jag varsamt släppa tillbaks den.
                      If I should fall from grace with god...

Nordeuropas mest frustrerade metare!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X