Själv kasta jag ut kärringen för att kunna fiska mer och köpa mer fiskegrejjer! Dejtar numera bara madamen i viken! =P
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Era partners fiskeintresse?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Fisketokan Visa inläggEn kille jag dejtade frågade... om jag skulle rädda honom från att drunkna om jag hade en rekordgädda på kroken... ha ha! Så nu mera insisterar jag på att alla i båten har flytkläder... vill inte behöva välja...
själv har jag lovat att bada när jag tar min första över femton...så i de läget kan man ju slå två flugor i en smäll...Gädda & Jäger
www.gaddajager.se
Kommentera
-
själv har man turen att ha en något så när på förstående partner. Hon har själv ett intresse hon brinner för och vet därför vad det handlar om. Hon är nyfiken pdet och gillar naturen. så hittils har hon varit med på:
*Ismete. Två pass och lyckats få gädda på 98cm iaf. Brukar se till att tajma in något så när hyggligt väder och relativt lättfiskade sjöar så att det händer något. Samt se till att packa en extra smaskig matsäck, som lite fjäsk Och det har gått hem. enda nackdelen är kylan, tycker hon.
*Abborrspinn. abborrar är "så söta". Så det var t om hon som bad om det. resulterade i kilosfisk till mig och två på 6-7hg för henne, samt några mindre. hon var nöjd.
*Sutarmete. Med grillen laddad med kycklingfilé och en värmande solnedgång i juni var hon på gott humör. Inte ens när det var dags för håvning i knädjupt vatten kl 4 på morgonen och det var frost i gräset var det några större problem. Inte heller omrodden av beten vid 3 samma natt var så farligt som man trodde det skulle vara. hon fick en på 2-2,5kg o tappade fisk om ca 3,5 på håvkanten. Dåligt krokad...
Skulle nog inte vilja att hon hade samma intresse som jag i den graden iaf, emn visst är det uppskattat om hon nån gång ibland vill följa med. Det blir ju dessutom mer speciellt då.
/ M NymanGör på mitt sätt, även om det kanske inte alltid är rätt
Kommentera
-
Låter som en bra avvägning... :-)
Killen jag träffat nu... han är mer eller mindre manisk fiskare ... he he... men det gillar jag... peppar på varann... köper heta drag till varann... snackar fiske till 90%... Börjar bli ett svetsat fiske-dreamteam... ena borrar, den andra grejjar med riggar... o sedan byts man av... klockrent.. o det kan bara bli bättre eller flippa ur helt! En veckas hardcorefiske i april då båda tagit ledig kan inte bli annat än toppen!
Fast ibland tänker jag att det kanske vore bra att ha nån som kanske höll en nere på jorden o inte hejjade på hela tiden... fast det är nog bättre så här än massa gnäll!Kom igen... nu drar vi o fiskar!!
Kommentera
-
Min sambo är väldigt förstående och vet hur mycket fisket betyder för mig. Hon vet att jag blir grinig och lättirriterad när jag inte fått fiska på för länge, det är ett slags beroende och man känner abstinens.
Att jag dessutom är musiker och har ett visst behov av att spela musik är också något hon förstår och vet att jag behöver. Eftersom hon själv både jobbar med dans och har det som intresse så är det samma sak med henne, fast åt andra sidan!, hon behöver sin dans annars är det hon som går under. Och just att hon har ett sådant djupt intresse gör att hon precis förstår vad det är jag behöver och får ut av fisket, därför låter hon mig också fiska myvket mer än kanske någon annan tjej skulle ha gjort.
Visst händer det att hon följer med, men det har kanske inte blivit så ofta som både hon och jag har velat, och tyvärr har det inte varit direkt bra fiske när hon varit med.. och tyvärr, tyvärr så har hon inte fått drilla en bättre gädda än.. men det kommer!, hon vill gärna prova jerkfiske i sommar!!, det skall bli kul:, jag tänker dock inte försöka mig på någon dans...
Kommentera
-
Hon gillar fiske men prioriterar det inte så högt efter en kanotolycka för några år sedan. Dock måste påpekas att hon alltid får mer fisk än jag när vi metar! En liten pinne o en snörstump så tar hon mer än mig på mitt teleskopmetspö..... *S* Hon är bara SÅ underbar!
Uttern_ "inlove"Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ringaby Visa inläggÄr singel för fan! Kan fiska hur mycket jag vill! :
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Everflow Visa inläggalldeles riktigt... men det är väldigt mycket saker du inte kan ocksåKeep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Trodde aldrig jag skulle yppa detta innan jag träffade min sambo, men med facit i handen är det helt underbart att få några timmars lugn och ro vid de enstaka tillfällen jag kommer ut nu för tiden.
Dock tyckte hon det var kul att meta aborre vid bryggan i somras. Så långt kan jag möjligtvis sträcka mig.[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera