Är et störande att det lyfts etiska frågor på ett sportfiskeforum? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är et störande att det lyfts etiska frågor på ett sportfiskeforum?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Tycker det är lite larvigt att Lausvik blev bannad. Det är inte så att folk här är tvingande att skriva i trådarna om de nu inte har intresse av att diskutera det som tråden handlar om. Tycker det är lite synd att typ 99% av alla trådar handlar om utrustningfrågor och själva fisket hamnar i skuggorna.

Kan tänka sig att han hade en rätt så rejäl varning efter förra bannen också, det mesta jag läst från honom är predikerande av nylonlina och alla dessa etik-trådar.

Är ju bra att frågan lyfts, men behövs inte göras i varje tråd, sen ska man kunna diskutera och inte gå på personangrepp

Kommentera

Har man inte kunnat se innan på någons profil om hur många varningar och varför de fått det? Vill minnas att jag har sett det innan. Visste inte att Lausvik varit bannad innan.
      Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Lausvik bollade med de potatisar som var för heta för Sportfiskarna att ta i. Tyvärr blev han lite av one-trick-pony och det blev förmodligen hans fall den här gången.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
          Lausvik bollade med de potatisar som var för heta för Sportfiskarna att ta i. Tyvärr blev han lite av one-trick-pony och det blev förmodligen hans fall den här gången.
          Nja. Jag tror inte det var så komplicerat. Jag tror helt enkelt att han visade att han inte lärt sig något av historien. Han hade ett tråkigt beteende i forumet och blev bannad av Bergman, släpptes in igen när SF tagit över och, voila, betedde sig likadant igen.

Tråkigt att det blev så. Jag delar inte Lausviks syn på allt, vilket jag varit tydlig med, men på det hela taget tycker jag att han bidragit till mångfalden i forumet. Fram till senaste veckan åtminstone.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Jo, jag anade att vi var överens om det.Sedan har vi ju problemet med de militanta C&R-förespråkarna som verkar anse att den som tar hem en eller annan matfisk är en dålig människa (och, antar jag, att de själva är bättre). Det är ju en (etiskt) rimlig uppfattning om man tycker att det är taskigt mot alla andra "fiskplågare" att minska antalet potentiella objekt för deras nöje men menar man att det handlar om omsorg om fisken så har man nog "another think coming".
            Hej Herman "lausvik" Johnell;

Det där med C & R (Catch & Release) av Gäddor får du nog skylla på Rune Andersson, Mikael Hammarstedt, Carl-Gunnar Höglund, Kjell Lagergren, mig och de sju andra medlemmarna i Team Saida då vi redan på slutet av 1970-talet började föreslå att man skulle släppa tillbaka Gäddorna efter att de hade vägts ....

Nothing is forever!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Old Firehand
            (Leif Engström)
            Senast ändrad av Old Firehand; 2018-01-23, 09:17.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
              Nja. Jag tror inte det var så komplicerat. Jag tror helt enkelt att han visade att han inte lärt sig något av historien. Han hade ett tråkigt beteende i forumet och blev bannad av Bergman, släpptes in igen när SF tagit över och, voila, betedde sig likadant igen.

Tråkigt att det blev så. Jag delar inte Lausviks syn på allt, vilket jag varit tydlig med, men på det hela taget tycker jag att han bidragit till mångfalden i forumet. Fram till senaste veckan åtminstone.
              Utan att säga för mycket så stämmer din teori kusligt bra
              Han kunde helt enkelt inte följa reglerna på forumet och de premisser han kom tillbaka på till forumet.
              Svårare än så var det inte.

Kommentera

Tjääna
                Tråkigt, tråkigt Lausvik. Jag tycker verkligen att du har blivit mycket mer saklig och slutat med "personangrepp" och haft en hyfsat neutral ton. Tycker att en del svar du fått på dina inlägg har varit just personangrepp och på gränsen till mobbing.
                Pinsamt faktiskt.
                Om tusen år är det perfekt.
                Bb
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av yooz1e Visa inlägg
                  Men är du galen? Tänk om dom äter upp tailen på den?

Knyt fast lite lina på en morot så äre chill
                  Man gör ju självklart sina egna ekologiska, gmo-fria, glutenfria och veganska jiggar.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                    Utan att säga för mycket så stämmer din teori kusligt bra
                    Han kunde helt enkelt inte följa reglerna på forumet och de premisser han kom tillbaka på till forumet.
                    Svårare än så var det inte.
                    Hej Henke;

Kan vi inte skylla lite på årstiderna och försöka vara lite mer förlåtande?
                    Själv tror jag mer på att Lausvik är ensam (liksom jag) och tycker att det mesta är dödstråkigt och då kommer kanske kommentarer som egentligen borde stannat hemma.....

Old Firehand
                    (Leif Engström)

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej Henke;

Kan vi inte skylla lite på årstiderna och försöka vara lite mer förlåtande?
                      Själv tror jag mer på att Lausvik är ensam (liksom jag) och tycker att det mesta är dödstråkigt och då kommer kanske kommentarer som egentligen borde stannat hemma.....

Old Firehand
                      (Leif Engström)
                      +1

Spot on...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X