Är et störande att det lyfts etiska frågor på ett sportfiskeforum? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är et störande att det lyfts etiska frågor på ett sportfiskeforum?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi släpper det där nu grabbar!
    Tog bort några inlägg.
    Blir bäst så tror jag.

mvh. HenkeW
    Senast ändrad av HenkeW; 2018-01-21, 21:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Henke;

Kan vi inte skylla lite på årstiderna och försöka vara lite mer förlåtande?
      Själv tror jag mer på att Lausvik är ensam (liksom jag) och tycker att det mesta är dödstråkigt och då kommer kanske kommentarer som egentligen borde stannat hemma.....

http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand
      (Leif Engström)
      Den stora skillnaden där är att du Leif kan lägga dina kommentarer med en stor portion humor och med glimten i ögat, även fast jag vet hur du har det sedan några år tillbaka.
      Ha det bra kamrat och kämpa på !

mvh/ HenkeW

Kommentera

- Urk.

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
          Tycker det är lite larvigt att Lausvik blev bannad. Det är inte så att folk här är tvingande att skriva i trådarna om de nu inte har intresse av att diskutera det som tråden handlar om. Tycker det är lite synd att typ 99% av alla trådar handlar om utrustningfrågor och själva fisket hamnar i skuggorna.
          Jag håller inte med. Har ett bra färskt exempel. Han kapade vår tråd om en fisketävling där han hävdade att vi fiskade på lekfisk. När jag förklarade för honom när gäddorna leker hos oss en månad innan tävlingen hålls fortsatte han ändå att bomba med poster. Han menade att jag inte hade koll och inte kunde något.
          Sen när jag skriver att han kunde lägga ner sitt prat och fortsätta i nån av de trådar han själv skapat blandar han in både mig och min koppling till IGFA och så klart en hacka till Sportfiskarna om hur man kan tillåta fiske på lekgädda.

Jag är glad att svara på frågor men när jag gett mitt svar och frågeställaren fortfarande fortsätter i samma spår och dessutom blandar in en utomstående (Sportfiskarna) som inte har nått att göra med vår tävling att göra. Då blir man trött.
          Men eftersom ordet är fritt och man får skriva/tycka vad som helst kanske jag ska tycka att det är helt ok att någon smutskastar vår tävling utan belägg. Dessutom när man fått svar på hur det ligger till...

Jag är inte emot folk som har åsikter. Det är bra att alla inte går i samma spår, diskussioner är bra. Ordet är fritt men man kan väl ändå ha förstånd. Det här forumet kommer att dö om alla skulle bete sig på ovanstående sätt.

Vi sportfiskare har kommit långt i hur vi ska vara schyssta med de fiskar vi fångar och släpper tillbaka. Vi vill ju kunna fånga dem igen.
          Ja, det är en lek med fisk som kanske etiskt sett är svårt att förklara men ser man till alternativet att vi slår ihjäl all fisk så vet iaf jag vad som känns bäst för mig.
          Senast ändrad av JohanP; 2018-01-22, 00:01.

Kommentera

Oavsett vad man tycker om, i det här fallet Lausviks, åsikter och inlägg så är det väl uppenbart att det är just tråden om Pike Challenge 2018 som fått honom avstängd. Citerar Bergman från aktuell tråd "Återigen städat denna tråd efter att det kluddats saker i den trots att man blivit ombedd att låta bli".

Skriver man inlägg i en tråd och blir tillsagd av forumansvarig att dessa är olämpliga men struntar i att hörsamma det, då är det i mitt tycke en fullt logisk påföljd att man blir avstängd. En regel som jag för övrigt tror och hoppas gäller för alla medlemmar på detta forum.

Edit: stavfel
            Senast ändrad av Lös läpp sänker skepp; 2018-01-22, 01:51.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lös läpp sänker skepp Visa inlägg

Skriver man inlägg i en tråd och blir tillsagd av forumansvarig att dessa är olämpliga men struntar i att hörsamma det, då är det i mitt tycke en fullt logisk påföljd att man blir avstängd. En regel som jag för övrigt tror och hoppas gäller för alla medlemmar på detta forum.

I nämnd tråd rensade jag bort en hel del "skitinlägg", som jag kallade dem. (det var verkligen skitinlägg som inte hade med tävlingen att göra)

Då fick jag ett väldigt rakt svar av lausvik: "du är skit"

Då Bergman läste tråden så blev den ordentligt rensad.

/ HenkeW

Kommentera

Ursprungligen postat av Lös läpp sänker skepp Visa inlägg
                Oavsett vad man tycker om, i det här fallet Lausviks, åsikter och inlägg så är det väl uppenbart att det är just tråden om Pike Challenge 2018 som fått honom avstängd. Citerar Bergman från aktuell tråd "Återigen städat denna tråd efter att det kluddats saker i den trots att man blivit ombedd att låta bli".

Kände mig först väldigt förvånad och tveksam till Lausviks avstängning, men är det så att "man blir ombedd att låta bli" av moderatorerna att skriva i vissa ämnen/forumtrådar, så blir det, om än lite smärtsamt, någon form av logik att få en avstängning.

Dock, vad man än tycker om åsikterna, så är Lausvik en "tillgång" till forumet. Kanske inte pga. sina åsikter, men nog fn fick han oss engagerade och en del av oss tänkte lite extra på hur vi beter oss när vi fiskar.

Hur som, hoppas det är en "tidsbestämd" avstängning och att den blir förhållandevis kort!
                Visst fn är det en materialsport!

Kommentera

Hej!

Tycker det är toppen att man lyfter etiska frågor på ett sportfiskeforum. Men...

Var sak har sin plats här på forumet och man måste respektera att alla inte alltid vill tala om just moral & etik eller krokstorlek för den delen. Detta är en förutsättning för att ett forum skall fungera och hålla ett hyfsat diskussionsklimat.

Det är just diskussionsklimatet (eller vi kan kalla det nivån) som jag skulle vilja komma till och jag tycker personligen att det/den har försämrats markant den senaste tiden (läs 1,5 åren) och det är synd. Inte för att jag är speciellt konflikträdd men det har gjort att jag blivit mindre aktiv här på forumet då många trådar förvandlas till skräp. Observera att jag inte anser att detta är en fiskesnacksanvändares fel..

Har ingen lösning på detta som inte redan är uppenbar. (Borde nog starta en ny tråd om det för att inte hamna allt för O.T. )

Skitfiske!
                  Senast ändrad av Grävlingen; 2018-01-22, 12:07.
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                    Är det störande att det lyfts etiska frågor på ett sportfiskeforum?
                    Den som är helt utan skuld kastar första stenen....

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    Old Firehand
                    (Leif Engström)

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                      Då fick jag ett väldigt rakt svar av lausvik: "du är skit"
                      Lite roligt ändå med sådant beteende från någon som är så intresserad av etik...
                      Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X