Omröstning: Vilken hand vevar du med? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omröstning: Vilken hand vevar du med?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Högerhänt. Vevar med höger. Både på multi och haspel.

Ryckar knyckar och annat finlir går hur bra som helst ned vänsterhanden.

De som säger det blir jobbigt att kasta vet jag inte vad de härjar om. Har då aldrig haft några problem då spöt faller ner i vänsterhanden bra

Kommentera

Jag är extremt högerhänt men vevar med bägge, vilket innebär att haspelrullarna vevas med vänster hand och Ambassadeurerna med höger men där finns undantaget den lilla Mörrum SX1601C. Vevandet i sig är helt enkelt ingen stor grej.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag är dubbelhänt men har av någon anledning vant mig vid att kasta över höger axel vid spinnfiske, så alla spinn och hasplrullar numera sä vänstervevade. På flugrullar sitter veven alltid på fel sida, oavsett vilken, kastar jag med höger vill jag ha den på höger sida för att slippa trassel, kastar jag sen med vänster så sitter den fel, flyttar jag över veven så blir det kass när jag kastar med högern. Så nu sitter veven på vänster sida efter som rullen kom levererad på det viset.
        Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Vevar med höger för att det blev så från början, har testat vänster och det går inte alls.

Kommentera

Högerhänt, vevar med vänster. Började med billiga endast vänstervevade haspelrullar på 80-talet och hoppade på multitåget först med en 5601C JB. Vill hålla spöt med "bättre" handen då jag fiskar med spöt och inte rullen :

Kommentera

Vevar med vänster vid haspel och vid fiske med multi när det gäller jerkbaitfiske men föredrar att veva med höger vid spinnfiske
              med multirullar. Mina tre äldsta barn tycker dock att veven ska sitta på vänster sida oavsett rulltyp. Kanske beror det på att deras fiske började med en inkappslad daiwa där veven satt på vänster sida. Alla tre är högerhänta.
              Senast ändrad av Bjorn; 2016-01-11, 13:36.

Kommentera

Högerhänt som vevar med vänster hand. Jag tycker att jag har en fördel av att styra spörörelser som knyckar, svep, kast och mothugg med den dominerande handen/armen medans jag "bara" behöver veva lite med den vänstra.

Sen hjälper det väl givetvis till att det var så mitt första haspelkit jag fick i tidig ålder var utformat.

Kommentera

Så var det nog för mig också! När jag fiskar fluga håller jag spöet i vänster hand, vevar med höger. Märkligt det där

Kommentera

Är högerhänt och vevar helst med vänster hand. Ger en särskild känsla vid drillning, nästan som att det är någon annan som gör det...

Kommentera

Är högerhänt o vevar med högerhanden. Antagligen sitter de i sedan ja började fiska med abumatic.
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X