Omröstning: Vilken hand vevar du med? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omröstning: Vilken hand vevar du med?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är i vanliga fall både vänster och högerhänt. Håller hockeyklubba åt "fel" håll, dricker och äter med "fel" hand osv, men då det gäller att fiska/veva då är jag strikt högerhänt. Dvs spöt i höger och vevar med vänster. Alla mina haspelrullar, spinnrullar, flugrullar, pimpelspön osv är Vänstervevat. Köpte en sladdvinda som var felvevad så då var man ju tvungen att fixa till den också

Ang att multirullar förr i tiden var endast högervevade så var just detta anledningen till att jag vägrade använda multi. Tack o lov blev det ordning på detta med tiden..
    Senast ändrad av Edguy; 2016-01-10, 10:04.

Kommentera

Är Ambidexter (bådhänt) inom allt så även fisket och jag både kastar och vevar med båda händerna lika bra vilket är väldigt praktiskt då det går att komma åt bättre i vissa lägen om man kan välja hand efter förhållande.

Haspelrullarna är oftast vänstervevade och multi högervevade det beror nog som nämnts ovan att de första rullarna jag hade var så och då det inte spelar mig någon roll så kör jag på det jag är van vid, men skulle jag få en högervevad haspel eller vänstervevad multi i min hand så växlar jag bara ;-)

Kommentera

Är högerhänt och vevar med höger. Vägrar stå och vifta med spöt så det fungerar bra att hålla spöt i vänsterhanden. Jag fiskar betena med veven och vill ha full kontroll vid inspinning så högerhanden ger bäst resultat. Hade högervevad Abumatic som uppgraderades till Ambassadeur och jag spinnfiskade många år innan en haspel införskaffades. Haspeln var vänstervevad och jag har aldrig trivts med detta, så nu kör jag högervevad haspel. Jag upplever inte att växlandet när jag kastar är ett problem, även om det säkert är liiiite smidigare att inte behöva flytta spöt efter kastet. Tror även att när jag började fiska fanns det bara högervevade multirullar i affärerna och först när jerktramset gjorde intåg dök vänstervevade rullar upp då efterfrågan ökade. Jag har provat en vänstervevad multi som såldes omgående då den rätta touchen försvann.

Kommentera

Jag tycker du borde lagt till "vilken hand vevar/kastar du bäst å bekvämast med" Jag kan kasta med båda händerna och veva med båda händerna, men precis som när högerhänta muskelmän kastar en boll med vänsterhand... Ser de lite feminint ut och är nog inte lika effektivt men jävligt roande. Haha https://www.youtube.com/watch?v=3Ap7WM_UO4E
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Är högerhänt men vevar med vänster. Som några innanmig sagt, jag vill styra fisken med min naturliga hand, veva tar ju inte så mycket kraft. Jag kör bara flugspö och haspel, kan fördelas 80-20% så det är fluga som gäller mest för mig :-)
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Rätt svar är: Med båda händerna. På en multirulle för högerhänta sitter veven till höger och på en haspelrulle sitter den till vänster.

Kommentera

Är bådhänt. Vevar med båda händerna men föredrar att veva med vänster.

Kommentera

Helst högerhänt. Kan veva med båda men spöt känns bäst i höger. Skriva och pilljobb görs bäst med vänster. Men tennis och bollsporter överlag utövas mest med höger sida. Vänster hänger mest med.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Vevar enbart med vänster, konstigt då jag brukar kunna veva med båda på krogen
                    Du, ta ett varv innan du kommer in, i den här diskussionen.

Kommentera

Är vänsterhänt så klart.
                      Tillhör de 10 procent av befolkningen som även är överrepresenterade vad gäller IQ och kreativitet.

Så vi vänsterhänta förstår att rätt hand att veva med är höger.

Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X