Numera släpper jag i princip allt. Bortsett från enstaka matfiskar. Sedan många decennier.Men det har inte alltid varit så...i min tidiga ungdom bonkade tex jag alla gäddor. Frysen blev full, morsan klagade. Har ibland dåligt samvete för dödade fiskar..och måste erkänna att jag ofta kört levande bete, många dödade fiskar. Vill i sammanhanget ge en erloge till alla unga seiösa duktiga fiskare med bättre inställnig till c&r än vad gamla gubbar begrep..utvecklingen går framåt...C&R!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ang C&R, hur gör du?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Finkan-_-Hört att man ska döda miniaborren i en liten sjö med tusenbröder för att motverka just tusenbröder. Stämmer detta?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
för det mesta C&R
förra året bonkades 3 i min båt.. samtliga matgäddor
i år har en bonkats, men det var för att den hade lymfom (då jag hör till skaran som tror på teorin att det är bättre att ta bort den från vattnet och gräva ned den är det bästa)
annars blir det bara C&R
Kommentera
-
Næstan aldrig
Ganska sællan C & R om det inte ær før minimimått eller något annan regel.
Har jag inte tænkt ta hem fisk som mat så fiskar jag inte. Undantag gør jag dock ibland. Det kan vara i något privatvatten med fin fisk som jag fått lov att besøka eller något av mina "hemliga" vatten som testas då och då.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera