ang C&R, hur gör du? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ang C&R, hur gör du?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fogelberg
    inget alternativ för underkända fiskar?

Jag släpper fisk som är under godkänt mått, men annan fisk åker med mig hem på middag.
    Att man inte tar upp fisk som inte håller måttet är väl ganska självklart och inget som man direkt behöver fundera över.... eller?

/cobol

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
      Nja, väljer man ettan så kanske man skall byta fiskepolare

/D
      Eller fiskepolaren byta fiskepolare :-)

Kommentera

Jag brukar nog ta mer fisk i början av säsongen, och senare blir jag mer kräsen på storlekar. Jag fiskar bara under sommaren, och ser gärna till att ha lite fisk i frysen för höst och tidig vinter.

Det mesta av ädelfisk åker ändå tillbaka i vattnet, men det beror på att få fiskar håller minimimåttet i älven där jag fiskar mest.

Och så beror det för min del på vad det är för fisk. Ädelfisk vill man ju vara försiktig med, men abborre tar jag mycket av.

Kommentera

Ursprungligen postat av cobol
          Att man inte tar upp fisk som inte håller måttet är väl ganska självklart och inget som man direkt behöver fundera över.... eller?

/cobol
          Tänkte skriva det jag med men avstod
          sigpic

Kommentera

Jag sätter tebaks all fisk.

men jag slår ihjäl dom först!

Kommentera

Ursprungligen postat av Dumregistered
              Jag sätter tebaks all fisk.

men jag slår ihjäl dom först!
              Jag sätter tillbaka all fisk.

Sen bonkar jag dumregistrerad...
              Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
                Nja, väljer man ettan så kanske man skall byta fiskepolare
                Det är nog polarna som bör överväga att utesluta en ur gänget!!!

Kommentera

Beror på var jag fiskar och efter vilken art..
                  Den fisk jag behåller blir middag (eller lunch) samma dag, och åker inte i frysen what so ever....

Kommentera

- oftast C&R, men tar gärna en matfisk då och då.

- oftast C&R, men inte på skadade fiskar.

Skulle gärna ha haft ett svar som:

- Oftast C&R, men tar gärna hem en matfisk då och då, dock är det C&K på skadade fiskar.

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
                      skulle vilja få en indikation över den vanligaste inställningen till C&R.

OBS Multiple Choice Poll, det går att välja flera alternativ samtidigt.
                      ALQ; Catch & Release har jag tillsammans med mina både gamla och nya fiskekompisar tillämpat till mer än 99 % vid allt gäddfiske sedan våren 1977. Vid gösfiske har C&R gällt för min egen del till cirka 90 % sedan mitten av 1960-talet. Vid abborrfiske får alla små, icke matnyttiga abborrar alltid gå tillbaka och alla de som blir för många under en bra fiskedag. C&R har jag också tillämpat många gånger vid lax- och öringfiske i norska laxälvar (Altaelva, Gaula, Myrlandselva, Orkla, Namsen, Repparfjordelva och Tana) sedan sommaren 1962. I Vänern, Vättern och Östersjön har minimimått och fettfenefiskar tvingat mig att bedriva C&R åtskilliga gånger och även då jag velat behålla en skaplig matfisk. Catch & Release läste jag om redan i början av 1960-talet i amerikanska fisketidningar både vad gällde bass, muskie och gädda (northern pike) . Själv är jag absolut för C&R efter gädda, gös och visssa andra arter där man inte beslutat sig att behålla fisken för egen konsumtion.
                      Go for them!
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...