gös
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa svenska matfisken ?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ALQskulle vara jordgubbssyltsmarinerad simpaladob, i korvbröd, sittandes på strömkajen med en rosita i innerfickan.DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...
Kommentera
-
Guest
jag tog faktiskt regnbåge. rätt odlad så smakar den riktigt bra, sen öring o lax smakar ju nästan likadant, men jag nackar hellre alla bågar än alla havsöringar, så som matfisk tycker jag den är bättre. sen är laxfiskar väldigt allround, därför också som jag valde det. du kan grava, röka, steka, laga i ugn, ha i soppor, osv. smörstekt abborre är sjukt gott, men det kan man inte äta alltid
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ringaby Visa inläggSvaret är enkelt.. STRÖMMING!
Öppna buken, ur med inälver osv, i med salt, på grillen.
MUMS!
Kommentera
-
Abborre är mycket gott speciellt rökt är den en höjdare men inget slår nyfångad makrill andraplatsen tas av stekt småtorsk långa och sej.
Rökt sik och röding får det också att vattnas i munnen.
Har ätit uer/kungsfisk och efter vad man hört ska den vara mycket bra en klar besvikelse.
Hälleflundra är också gudomlig!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bergman Visa inläggVisserligen så är C&R stundtals ganska hett debatterat här på Fiskesnack.com men det vore ändå intressant att veta vilken fisk du anser är bästa matfisken i svenska vatten.
Så, rösta i omröstningen och motivera gärna ditt val.
Fun is not for ever!
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera