Bästa svenska matfisken ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa svenska matfisken ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Absolut godaste fisk jag ätit är grillad pigghaj, kan klart rekommenderas. Annars är panerad spättafilé med riktig remuladsås och kokt potatis en favorit.

Kommentera

Själv tycker jag de vanliga flatfiskarna är lite överskattade, inklusive tungorna. Hälleflundran har grymt fina filéer men smaken är inte den kulinariska sensation man väntar när man tittat på priset. Havskatt är gott men också lite överskattat. Kanske har man blivit trött på det efter Norgefisket. Abborre har för mycket ben enligt mig men är annars god bakad i folie över elden med lite smör, salt och dill. Laxfiskarna är ingen personlig favorit.

Det bästa är helt klart nyfångad makrill, direkt i pannan med lite grovt salt och nymalen svartpeppar. Klart på 2 min och smakar vidunderligt.
      Men ska man inte ha en så fet fisk så finns det bara en att välja på enligt mig - Kungsfisk! Har ni inte testat så gör det. Men helst ska ju den vara nyfångad.
      Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Anders (Team Lilla My)
        Själv tycker jag de vanliga flatfiskarna är lite överskattade, inklusive tungorna. Hälleflundran har grymt fina filéer men smaken är inte den kulinariska sensation man väntar när man tittat på priset. Havskatt är gott men också lite överskattat. Kanske har man blivit trött på det efter Norgefisket. Abborre har för mycket ben enligt mig men är annars god bakad i folie över elden med lite smör, salt och dill. Laxfiskarna är ingen personlig favorit.

Det bästa är helt klart nyfångad makrill, direkt i pannan med lite grovt salt och nymalen svartpeppar. Klart på 2 min och smakar vidunderligt.
        Men ska man inte ha en så fet fisk så finns det bara en att välja på enligt mig - Kungsfisk! Har ni inte testat så gör det. Men helst ska ju den vara nyfångad.
        Håller med om kungsfisken, ugnsstekt är den kanon, men tycker nog att hälleflundran är grymt god också, däremot är havskatten ingen större sensation.
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

slömetaren

var förra sommaren och fiskade makrill på turbåt , som vanligt fick man en makrill
          varvat med 50 fjärsingar , blev smått förbannad (förordet)till vansinnig,
          men testade att ta hem några fjärsingar till matfisk , och döm min förvåning det blev en sensation i stekpannan .

men så undrar jag varför fjärsing blivet så överdrivet vanlig här på Västkusten?
          som jag upplever det så har de bara ökat i antal sedan 7-8 år tillbaka.

kan ju åka på en tur och få 20 makrillar och 250 fjärsingar (inte roligt )...

ha de gött sommaren kommer !!!!!!!!!!!!!!!!
          sigpic

Kommentera

Harren smörstekt....

Färsk harr smörstekt med salt o citronpeppar...på hårtbröd med en kall pärlande öl....det är inte mycket som slår det...

Kommentera

Finns det något godare än halstrad fjällröding sittande i skenet av midnattsolen?
              Med sommaren kommer myggen, och med myggen kommer harren.

Kommentera

Ursprungligen postat av -Braw-
                Finns det något godare än halstrad fjällröding sittande i skenet av midnattsolen?
                skulle vara jordgubbssyltsmarinerad simpaladob, i korvbröd, sittandes på strömkajen med en rosita i innerfickan.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Gädda med makaroner och chokladsås.
                  www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
                    skulle vara jordgubbssyltsmarinerad simpaladob, i korvbröd, sittandes på strömkajen med en rosita i innerfickan.
                    Håller me! Skulle man ha svårt å få tag på simpa så går de bra å ta en extra flaska rosita å slå sig ner i en park å insupa atmosfären å den medhavda drycken, för att senare somna in på en bänk me gårdagens tidning som täcke, de e grejer de!!

Kommentera

Stekt gös is da shit

mindre gös på runt 1,5kg, filead, byxad, panerad och stekt i smör är helt klart det godaste man kan äta i fiskväg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X