Röddingen har väl sin skarm så den får rösten för det äter jag inte så ofta. anars är det abbore stekt i smör eller rökt gott. Gös med en sås kalad gatesås efter en resturang i arvika.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa svenska matfisken ?
Collapse
X
-
Ugnstekt gös, mums! Fast nu var det länge sen man åt fisk. För jag kör ju C&R Men Abborren är tätt intill gösen måste jag säga. Jag tycker också att kallvattenfisk smakar bätttre än vad varmvattenfiskarna gör Just my opinionsSvar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Vill du annonsera på Fiskesnack.com ?Klicka här för mer information
Joina Fiskesnack.com på Facebook Klicka här
Kommentera
-
Lax/havsöring utan tvekan, och bästa bitarna är stjärtbitarna, fileade, grillade med lök, dill, salt , vitpeppar och en klick smör. serveras med en sallad kokt potatis, och en kall sås eller dressing, kall öl eller kallt vitt vin........ smak av svensk sommar......mmmmm
Kommentera
-
Sötvattenfisk: Abborre
Godast blir den som filéad, saltad, pepprad och vänd i en blandning av vetemjöl och grahamsmjöl. Därefter halstras den fort i olje/smör på en bädd av kummin och grovt salt.
Rätten serveras tillsammans med smörslungad dillpotatis med några droppar citron över, samt ackompanjeras av en grönsallat och en lätt fransk dressing. Vitt vin till är ett måste.
Saltvattenfisk: Piggvar
Piggvaren fileas, delas i goujons (fiskpinnarliknande form) saltas och peppras lätt (nymalen vitpeppar). Därefter bakas den av i ugn och bakas av eller så vänder man bitarna i mjöl och därefter i frityrsmet och friteras försiktigt i två omgångar (låg och högre värme) tills bitarna är gyllene.
Piggvaren serveras med en potatis-/rotfruktspuré och en lätt Beurre Blanc-sås (vitvinssås), samt toppas med färsk persilja och garneras med citronklyftor. Till detta är det gott med en lätt medelhavsinspirerad tomatsallad. Vitt vin här också.
~Paul~
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera