Vevsida höger eller vänster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vevsida höger eller vänster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kostar mkt att ha grejer liggandes på lager. Speciellt av något som inte säljs så mkt utav, tex Magda 20DLX.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
      Kostar mkt att ha grejer liggandes på lager. Speciellt av något som inte säljs så mkt utav, tex Magda 20DLX.
      Det kostar säkert lite extra att hålla några fler produkter på ett lager men det borde vara en tjänst som företaget vill göra till sina kunder. Den företagare som påstår att det står och faller på några få extra modeller i lager är inte en seriös företagare.
      Kan de hålla 30 högervevade rullar av en modell och sälja av dessa till folk som hellre hade köpt vänstervevade så kostar det inte en enda krona mer att ha 15 av varje. Som man kan läsa så skulle ju de flesta välja vänstervevad om möjligheten funnits, så att de ska sälja sämre kan jag inte se alls.

Kommentera

Höger på allt. Kan knappt veva med vänster hand...
        Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
          Jag hade köpt direkt om någon svensk butik hade dem. Beställde 4 st från USA. Varför ska allt finns i vänster nu helt plötsligt, men inte trollingrullar.

Vänster på allt tack! Har inte motorik i vänsterhanden för att hålla spöt i den handen. Klart att det går att drilla fisk vid trolling med fel hand, men inget jag vill eller föredrar precis.
          Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
          http://www.ichtys.se

Kommentera

Jag beställde också mina Magda 20DLX utomlands, men mest pga priset och inte brist på tillgänglighet i Sverige.

Kommentera

Vänster, är högerhänt

Kommentera

Är själv högerhänt och därför tycker vissa att det ser konstigt ut att jag vevar med högerhanden och spöt i vänster men vet inte varför det är konstigt?
                "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
                Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Har bättre motorik i höger och vevar alltså hellre med höger.Vänstern ska bara hålla i spöt och det klarar den av.Sedan så håller jag spöt med BÅDA händerna när jag kastar.Här verkar det kastas bara med höger?

Kommentera

Är högerhänt och har därför betydligt mycket bättre motrik i högerhanden så därför det är klart mycket lättare att använda högerhanden för att veva med. Har alltid gjort detta och har därför aldrig ens tänkt tanken på att ändra på det.

Eftersom min första rulle var en inkapslad tingest med veven till höger har jag fortsatt med att köpa högervevade rullar.
                    Kan utan problem kasta med båda händerna, något som kommer bra till hands när situationen så kräver. Att själv begränsa sig till att bara kasta med t ex höger hand är helt klart obra...!

//Tantor
                    [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Västervevat!
                      Första gången jag fick frågan var i USA när jag skulle köpa en multirulle för jerkfisket. Vad är skillnade blev min motfråga?
                      - Är du vänster eller högerhänt?
                      - Högerhänt.
                      - Då kastar du antagligen med höger arm?
                      - Ja!
                      - Då skall du ha vänstervevat så slipper du byta grepp om spöt varje gång du ska kasta!

När killen jag pratade med förklarade det på det sättet var det helt självklart. Numera kör jag vänstervevat även till havsfisket. Alla gamla högerrullar är sålda.
                      Just till havsfisket kan det vara lite trixit att hitta vänstervevade rullar men jag köpte ett par Avet och det har jag inte ångrat. Avet finns i många storlekar för olika typer av fiske.

Niklas

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X