Rösta - 2012 Roligaste höstfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rösta - 2012 Roligaste höstfisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HVHTeacher Visa inlägg
    Har följt diskussionen och måste säga att det hela känns mycket olustigt. Jag, precis som flera tävlande gissar jag, har fler utrustning än jag avslöjat för min fru och har definitivt inget behov av fler. Däremot gillar jag att skriva och har ett behov av att få respons på mina texter. Självklart berättar jag för mitt fiskgäng att jag skickat in ett bidrag, med uppmaningen att gå in och rösta på det bidrag de tycker var bäst. Har ingen aning om de varit registrerade tidigare eller ej. Har ingen aning om de överhuvudtaget har röstat.
    Jag tycker att diskussionen som förts pekar ut oss skribenter som fuskare, nyregistrerade användare (som borde vara rätt viktiga för, om inte andra, sponsorerna av sidan) som fuskare och gamla användare som röstat på kompisen som fuskare.
    Jag respekterar dilemmat som Bergman beskriver och tycker att du ska göra det som känns bäst för att få ordning på situationen. Har inte heller något problem ifall du väljer att avbryta hela tävlingen och spara priserna till någon annan gång.
    Det är absolut inte min mening att peka ut er som fuskare och jag vill absolut inte avbryta omröstningen. Jag ber verkligen om ursäkt om det uppfattats så. Självklart så måste man kunna informera om att man är med i en tävling och också kunna be kompisar att gå in och rösta.

Men det skall vara med hjärtat.

Inte helt lätt, tävlingen kommer genomföras som det är tänkt och priserna kommer delas ut.

Än en gång, ber om ursäkt om det känns som jag pekar ut någon
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Bergman: Känner du nåt i magen kör på detta. Jag har ditt fulla förtroende. Det är din tävling. Har inte röstat och tänker inte göra det heller.

Kommentera

Jag personligen skulle tycka att det vore helt sjukt tråkigt om tävlingen avbröts på grund av att någon eller några har uppmanat vänner till att registrera sig för att sedan rösta. Jag avböjde min fars egna förslag om att registrera sig för att få rösta på mig då det kändes fel. Fan om jag vinner något så vill jag vinna något för att jag var värd det!

Sen är det ju klart att man har sina redan registrerade vänner på sin sida, vare sig man vill eller ej.

Min åsikt:
        Låt det fortlöpa som det har gjort, ta bort nyreggade användares röster. Sedan är det bara att bita ihop och ta med sig vad som har gått fel (?) till nästa tävlingstillfälle.

*? tävlingen är ju knappast förstörd för att någon har fiskat ett par fuskröster som går att ta bort?

Peace!
        skitenlevererar.wordpress.com ta gärna en titt :-D

Kommentera

Aloha,

Håller med HVHTeacher, fick även jag en väldigt olustig känsla när det började talas om fusk, ett tag kändes det som rena lynchstämningen.
          Enligt min fru har jag redan all fiskeutrustning som behövs för 12 generationer framåt men enligt mig själv finns det alltid plats för mer. Men med handen på hjärtat så skriver även jag för att det är kul, det ger mig väldigt mycket att skriva och så klart ger det mig ännu mer om någon uppskattar och kommenterar en text jag skrivit.

Bergman, gör som du vill, för min del spelar det mindre roll.

Som feedback så har jag sagt tidigare att 14 bidrag är rent för mycket. Skulle i så fall delat upp det med deltävlingar om 3 eller 4 bidrag per vecka där det bästa eller 2 bästa gick vidare till finalomröstning.
          Stod från början att det skulle utses 10 bidrag men helt plötsligt damp det ner 14, antar att det var pga det kom in 14 totalt och du inte ville såga något bidrag?

Kommentera

Hej
            Efter att ha följt debatten och även hunnit sansa mig, samt läst en del vettiga och sakliga inlägg.
            Helt klart så är det en "trixig" situation för dig Anders. Men du kommer nog att fatta rätt beslut till sist.Oavsett så har du min respekt.
            Fiskesnack har ca 25 000 reggade medlemmar plus ca 60 000 besökare om jag läst rätt. Ändå är det bara 168 som har röstat. Så vad väntar ni på. Gå in och läs artiklarna och lägg en röst.
            Till sist
            Tänk att det ska va så jävla svårt att få upp kapsylen på hostmedicinsflaskan.
            Feber å Frossa
            Barabajare
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Återigen så ber jag om ursäkt att röstningsreglerna inte var helt tydliga i denna omröstning. Jag skall göra mitt bästa med förtydliga detta (eller göra på annat sätt) i nästa tävling. Hoppas detta är ok för alla och jag tar gärna emot tips om hur man kan göra detta på bättre sätt nästa gång.

Bidrag 3 har valt att hoppa av så det är borttaget bland bidragen.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Tycker du gör ett bra jobb Bergman .. Skulle inte själv vela va den som styr och ställer i detta nu om man säger som så Har själv haft någon god vän som reggat sig och röstat på mig..Dock konton som kommer va aktiva då personen faktiskt är fiskeintresserad samt fiskar..Jag är väldigt nöjd bara mitt namn har synts lite skoj som fan att kunna bidra med en novell som faktiskt verkar ha uppskattats av någon .. är nöjd och helmallig här hemma Önskar er alla som bidragit med ett stort LYCKA TILL

Kommentera

Konstigt att inte ens kompisar får rösta på ens bidrag i denna tävling. Klart att det blir så när ni har en omröstning det måste ju även du Bergman förstå. Bara för att mina kompisar vart medlem i fiskesnack nu när det vart tävling och röstade på mitt bidrag vart det ett jävla liv på dig. Men kompisar som redan var medlem när tävlingen startade då gick det hur bra som helst att de röstade. Det är ju för fan samma sak. Kompis som kompis. Men när det började snackas om kompisröster valde jag att ta bort mitt bidrag från tävlingen för att slippa allt skitsnack som annars dyker upp.
                  Bättre tävlingar utlyses där en jury bestämmer. Då slipper ni sånt här tjafs.
                  Så för att man fixade en massa medlemmar till fiskesnack som är fiskeintresserade så fick man en näve skit tillbaka.
                  Nä du Bergman. Bättre tävlingar i framtiden utlyses eller ska vi fortsätta med "kompisröst tävlingar"?

Kommentera

Bjarten. Känns det som om du har "raggat" nya medlemmar genom att locka dina vänner till att registrera sig bara för att få rösta på ditt bidrag? Att du ens lägger fram det som om du hade gjort det av ren välvilja och inte på grund av viljan att vinna tävlingen låter bara olustigt. Och om du nu vill sidan väl så hade du väl kunnat tipsa dina vänner om sidan tidigare?

Den näve med skit du fick tillbaka gäller förövrigt alla, inte bara dig. Men om du nu känner dig träffad och på så vis upprörd så gjorde du nog rätt i att ta bort ditt bidrag.

Att vänner röstar på ens bidrag är inte alls konstigt, det gör de oavsett om man vill eller ej. Men när dessa vänner begränsas till de vänner som redan är registrerade på sidan så handlar det inte BARA om vem som har fiskat flest röster, utan om vem som faktiskt har tilltalat flest aktiva användare med sin artikel.

Men om man som vuxen människa inte förstår varför nyregistrerade användare och dess röster inte bör räknas så tycker jag man borde sätta sig ner och grubbla tills man förhoppningsvis kommer till insikten om att det faktiskt inte går att skilja på en nyregistrerad användare och en nyregistrerad fiktiv användare - detta är internet, här kan en man bli 100, om han vill.

Och säg mig om tävlingen inte skulle eskalera totalt om dessa röster borde få räknas med?

Det vore oerhört tråkigt med en "kompisröst tävling" och det var just en sådan som Bergman förhindrade genom att ta upp detta varpå han även förhindrade möjligheten till att fuska till sig segern. Och som tack för ett försök till rättvisa så hoppar folk på honom och kastar skit på hans tävling som han har lagt ner tid på att anordna, bara för att det i det här fallet inte gick att ragga röster på annat sätt än att skriva en intressant artikel.

En sjukt rolig tävling, det enda Bergman bör tänka på till nästa gång är att i förväg förklara vad som gäller befattande röstregler. Mest så att han själv ska få slippa allt skitsnack när han upplyser om det självklara.
                    skitenlevererar.wordpress.com ta gärna en titt :-D

Kommentera

Men du ville minsann låta klok du darkfin. Men ack så fel det blev.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X