Bästa betet för ismete efter gädda ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa betet för ismete efter gädda ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa betet för ismete efter gädda ?

Vilket bete tycker du är bäst när man ska ismeta gädda ? Motivera gärna ditt svar.
    763
    Deadbait Abborre
    1,44%
    11
    Deadbait Björkna
    0,66%
    5
    Deadbait Brax
    0,79%
    6
    Deadbait Gädda
    0,92%
    7
    Deadbait Löja
    0,79%
    6
    Deadbait Mört
    8,39%
    64
    Deadbait Nors
    0,52%
    4
    Deadbait Sarv
    0,26%
    2
    Deadbait Strömming/Sill
    4,59%
    35
    Livebait Abborre
    5,24%
    40
    Livebait Björkna
    1,31%
    10
    Livebait Brax
    3,01%
    23
    Livebait Gädda
    2,36%
    18
    Livebait Löja
    2,75%
    21
    Livebait Mört
    72,35%
    552
    Livebait Nors
    1,31%
    10
    Livebait Sarv
    5,50%
    42
    Livebait Strömming/Sill
    2,23%
    17
    Något annat
    4,33%
    33
    Favoritbetet är hemligt för bövelen
    14,42%
    110
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Tog 12an på levande abborre men tycker levande mört levererar lite mer!! Men finns det ingen tillgång till levande mört kör jag gärna levande abborre! Död fisk funkar också men verkar ta lite längre tid för fisken att hitta fram!!
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

levande bete tycker jag är överlägset, skulle aldrig ge mig ut på ismete om jag bara kunde få tag på dött agn

Kommentera

Mörtar är seglivade, de verkar tåla mycket mera än abborren som simmar ryggsim så fort man petar på dem. Dessutom är tillgången på dem vintertid nästintill obegrensad.
        Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Har bara ismetat med levande mört och det har funkat bra..eller det har funkad iaf
          Jag skall jobba den 22 december. Är det julafton då?

Kommentera

Håller helt klart med Mörtkillarna, ett tips är att dunka mörten lite lätt i isen innan nedsläpp. Då får man verkligen se på åka Iofs får man byta mört efter tag men det kan det vara värt om tilgången är obegränsad
            sigpic

Kommentera

Hittils har jag bara använt abborre, men imorgon ska jag använda mört.
              Abborre har fungerat hyfsat.

Kommentera

Har nästan bara använt abborre, vilket funkat bra för mig. Mört är så jäkla svårt att få tag på.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  Håller helt klart med Mörtkillarna, ett tips är att dunka mörten lite lätt i isen innan nedsläpp. Då får man verkligen se på åka Iofs får man byta mört efter tag men det kan det vara värt om tilgången är obegränsad

Varför nöja sig med att kärleksfullt dänga mörten i isen, när man kan ge alla fiskar en faderlig klapp på huvet eller en riktigt kompisaktig ryggdunk innan man hivar tillbaks dem?
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Var är respekten för individen? Det talas varmt om gäddor konstant och hanteringen av dessa. Inte ett fjäll får röras på en gurka medan en mört kan hanteras på vilket sätt som helst. Flertalet gånger kan mörten vara äldre än den fisk man fångar. Det talas om "bra gener" osv. En 8-hektosmört har många år på nacken och sin plats i biotopen. Förstår inte varför gäddan ska särbehandlas. Jag köper om man anser gäddan vara en åtråvärdare fisk, men när personer sedan går och talar om respekt för fångsten (läs gädda) och sedermera hanterar mörtar på dylikt sätt blir jag konfunderad.

Är det respekt för individen gäddan eller respekt för alla individer...hum.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X