Berättar du om dina fisketurer ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berättar du om dina fisketurer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berättar du om dina fisketurer ?

Hur är det med detta egentligen ? Berättar du om både lyckade och misslyckade fisketurer eller är det bara kanonpassen det skrivs om här ?
    1 016
    Ja, berättar både om lyckade och misslyckade
    62,01%
    630
    Ja, men bara om de lyckade
    7,09%
    72
    Ja, men bara om de misslyckade
    3,15%
    32
    Nix, mörkar allt. Säkrast så ...
    8,76%
    89
    Nix, orkar inte skriva några rapporter
    19,00%
    193
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

både ock vissa beläggs dock med mörkor även om det va ett grymt fiske....
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Både och faktiskt
      Inget att skämmas för..om man blankar.. typ 6 ggr irad som man gjort nu i höst :|
      Det e bar att ta revanch!

Kommentera

dom gånger jag tycker det är värt att berätta om någon tur är ju när den är speciell, en lyckad fisketur eller om något annat roligt som hänt. tycker det ät tråkigt o läsa rapporter med folk som klagar om att dom bara får lite och små fiskar.
        Tube for life

Kommentera

Om det händer något som avviker från vardagen i fisket så berättar jag om det. Om resultatet varit gott eller klent spelar i det fallet ingen roll.
          En en sån upplevelse som den med storgäddan vilken en höst gång på gång kom efter Utödraget men voltade ner under båten när betet kom upp mot ytan är kanske en sådan extra ordinär upplevelse. Hur jag än försökte locka henne med korta kast på platsen eller låta betet falla mot botten så tog hon inte men hon var rackarns nyfiken och ville bara följa John, vända på vända! Det är 20 år sen nu men hon sitter kvar i minnet!
          Och nu skrev jag om den turen också.
          Senast ändrad av BeBest; 2004-10-11, 10:41.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
            Om det händer något som avviker från vardagen i fisket så berättar jag om det. Om resultatet varit gott eller klent spelar i det fallet ingen roll.
            En en sån upplevelse som den med storgäddan vilken en höst gång på gång kom efter Utödraget men votade ner under båten när betet kom upp mot ytan är kanske en sådan extra ordinär upplevelse. Hur jag än försökte locka henne så tog hon inte men hon var rackarns nyfiken och ville bara följa John!
            Pröva ett suspendingbete, nästa gång tar hon!
            sigpic

Kommentera

Jag brukar skriva om turerna då det har hänt lite. Har man bara dragit upp en massa mindre gäddor så känns det inte så direkt intressant.

Kommentera

Får hålla med Stizo där. Under vissa perioder på året är det nästan dagligen någon från Team Outsiders ute och svingar. Det blir snabbt tradigt att skriva om vartenda pass på vår hemsida. Vi brukar försöka sålla ut de intressanta turerna och rapportera från dem (behöver inte vara stora fiskar, kan lika gärna vara andra insikter som fisketuren lett till och som är värda att dela med sig av).) När det är något "extra häftigt" brukar vi dessutom flgga lite för det på Fiskesnack i form av en bild i galleriet eller en tråd.

Ska sanningen fram är väl fisket för de flesta en lång räcka av mer eller mindre usla pass (åtminstone ur fångstsynpunkt) som då och då avbryts av sekunder av framgång?!

Kommentera

Brukar berätta om både bra och dåliga fisketurer! Eller ja med undantag för mindre turer men kanske bara nån snipa eller två, Kanske inte så kul att veta för andra! Annars så berättar jag om det mesta om det blivit många eller nått PB eller om det hänt något speciellt på fisketuren eller liknande!
                  Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Jo visst känns det roligare att berätta om fisketurer där det händer något extra än de turer där ingenting händer.
                    Var ledig tre dagar förra veckan för enbart fiske.
                    Onsdag. ny sjö som vi aldrig fiskat i, 8,5 timmars fiske inte en fisk!.
                    Torsdag. snacka om revanch, 23 gäddor på två man,5.2kg i topp (annan sjö)
                    Fredag. Blev en ganska ordinär fisketur med tot. 12 gäddor med topp 2.3kg
                    Buster L och jag är polare!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X