var handlar du? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

var handlar du?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• var handlar du?

Vilken fiskebutik tycker du är bäst i Göteborg.

Lägg gärna en om det finns en hemsida.
    Utan fiske inget liv!

De få gånger jag är i gbg är jag ibland inne i El-Ge som är den enda butiken i gbg som har mkt mete, vad jag vet. Den är dessutom inte särskilt trång.

Kommentera

Det bästa är att inte handla i Göteborg. Åk till Skene Järn istället; bra personal, bra utbud och bra priser.

SISTA gången jag var på El-Ge var förra veckan när dom hade sin "stora" vår-rea. 40-70%. Väldigt begränsad rea, vart en liten korg med kinabeten osv. Men däremot rull-rean såg ju riktigt bra ut, 40% på alla rullar. Tänkte passa på och köpa en, men nu var det ju inte 40% på det priset som stod på hyllan. Nej det var 40% på det rekommenderade priset (Dvs, det som brukar stå inom parentes som ingen butik säljer för). Så när jag frågade om priset så lade de först på en rejäl slant innan de drog av 40% vilket gjorde att rullen landade ca: 300kr under normalpriset. Vilken REA!
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Ursprungligen postat av rubik Visa inlägg
        Det bästa är att inte handla i Göteborg. Åk till Skene Järn istället; bra personal, bra utbud och bra priser.

SISTA gången jag var på El-Ge var förra veckan när dom hade sin "stora" vår-rea. 40-70%. Väldigt begränsad rea, vart en liten korg med kinabeten osv. Men däremot rull-rean såg ju riktigt bra ut, 40% på alla rullar. Tänkte passa på och köpa en, men nu var det ju inte 40% på det priset som stod på hyllan. Nej det var 40% på det rekommenderade priset (Dvs, det som brukar stå inom parentes som ingen butik säljer för). Så när jag frågade om priset så lade de först på en rejäl slant innan de drog av 40% vilket gjorde att rullen landade ca: 300kr under normalpriset. Vilken REA!
        Klart att 40 % på produkten räknas på ord. pris hur ska man annars göra ? Kunden har ju ingen aning om vilket pris det gäller annars.

40% Rabatt på ord. är dessutom bra pris.

Kommentera

Det ordinarie priset är det priset som stod på hyllan. Samma pris som de har haft senaste året.

Om man anser att det rekommenderade priset är det ordinarie priset så betyder det i så fall att de har haft rea hela året.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Brukar åka in till El-Ge om jag behöver allt ifrån småprylar och krokar till t.ex rullar och diverse "hårdvaror". Deras reor är ganska varierande på vad dem har för prylar som är ordenligt prissänkta, men det har ändå varit min favoritaffär på många år. Som tur är så verkar inte surtanten sitta i kassan/vara ute i butiken jättemycket vilket bara är positivt enligt mig

Annars har du Björlanda Sportfiske (Numera "Fladen Store Björlanda") som även dem har ett ganska bra sortiment.
            Senast ändrad av GbgRobin; 2012-03-06, 19:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av rubik Visa inlägg
              Det ordinarie priset är det priset som stod på hyllan. Samma pris som de har haft senaste året.

Om man anser att det rekommenderade priset är det ordinarie priset så betyder det i så fall att de har haft rea hela året.
              Ordinarie pris är rekommenderat pris från leverantör. Det är samma sak. Sen om El-Ge haft sänkt pris på en vara under året är ju bara bra för de som köpt den tidigare.

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
                Brukar alltid åka in till El-Ge om jag behöver allt ifrån småprylar och krokar till t.ex rullar och diverse "hårdvaror". Som tur är så verkar inte surtanten sitta i kassan/vara ute i butiken jättemycket vilket bara är positivt enligt mig

Annars har du Björlanda Sportfiske (Numera "Fladen Store Björlanda") som även dem har ett ganska bra sortiment.
                Håller med om tanten!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  Ordinarie pris är rekommenderat pris från leverantör. Det är samma sak. Sen om El-Ge haft sänkt pris på en vara under året är ju bara bra för de som köpt den tidigare.

Det stämmer däremot inte, man kan inte ha rea hela tiden.
                  Om ett företag har ett pris en viss tid (kommer inte ihåg hur länge) så blir det ett ordinarie pris.
                  Någon annan kanske vet tiden?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                    Det stämmer däremot inte, man kan inte ha rea hela tiden.
                    Om ett företag har ett pris en viss tid (kommer inte ihåg hur länge) så blir det ett ordinarie pris.
                    Någon annan kanske vet tiden?
                    Sänkt pris och rea är inte samma sak.

För att en butik ska ha rea ska produkter vara sänkt på "en betydande del av sortimentet"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X