Måste bara dela med mig av helgens fiske! Jag och en kamrat besökte ett ställe i helgen för att försöka lura några gäddor, kompisen skulle köra jerk och jag gammalt hederligt spinnfiske. Fredagen åkte vi ut vid 11:30 och fisket började hyffsat för oss båda men ju längre dagen gick så tog jag fler och fler så kompisen övergav jerkfisket och började köra med drag han med. När vi gav upp vid 18 tiden hade jag tagit 40st med en topp på 5,3kg och kompisen fick 27st med en topp på 4,5. På lördagen började vi fiska vid 08:30 och gäddorna var ännu mer i tagen nu, efterföljare, hugg och landad fisk i nästan varje kast. När vi gjorde kväll vid 16:30 så hade kompisen dragit 57st med en topp på 7,4kg och jag lyckades skrapa ihop 62st med en topp på ca 4kg. Inte illa att få 186 gäddor på inte fullt två fiskedagar, så nu sitter man här med fingrar som ser ut att ha gått igenom en köttkvarn efter alla härliga gäddtänder. Fan vad fiske kan vara underbart ibland
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sjuuukt bra gäddfiske :)
Collapse
X
-
Hej! Började räkna lite på Lördagens fiske! Det innebär att ni drog 14.8 gäddor i timmen, Där av 7,4 gäddor per halvtimme. Sen ska ni ut med båten antar jag annars är det än så troligt från land. Så lägg ner skit snackat här på fiskesnack, Här delar man med sig av [Riktigt] erfarenheter. Om detta skulle vara sant så gör en film för fan!
Kommentera
-
Ibland hittar man ställen där det är som att fiska i ett akvarium. Jag känner till ett par såna ställen i min hemsjö. Just nu på hösten är dessa platser fulla av gädda men flyttar man sig för mycket så man ligger en dryg kastlängd fel är det i stort sett helt tomt och så kan det vara längs en lång sträcka kring dessa hot spots.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Daxe Visa inläggHej! Började räkna lite på Lördagens fiske! Det innebär att ni drog 14.8 gäddor i timmen, Där av 7,4 gäddor per halvtimme. Sen ska ni ut med båten antar jag annars är det än så troligt från land. Så lägg ner skit snackat här på fiskesnack, Här delar man med sig av [Riktigt] erfarenheter. Om detta skulle vara sant så gör en film för fan!
Ett jättegrattis till en lyckad fisketur!!
Kommentera
-
Absolut ingen omöjlighet, prickar man rätt på hösten så kan man hitta helt sjuka fisken antalsmässigt. Vi brukar lyckas med detta och mer därtill på höstarna, men tyvärr så brukar de större skina med sin frånvaro. Massor av gädda upp till 6 kilo men över det blir det längre mellan dem, förmodligen beror det på att det alltid hinner fram någon mindre som tar betet.
Gäddrekord på kortast tid är nog för mig och Blaze här på forumet, vi drog ungefär 90 st på ca 5 timmar förra hösten.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Daxe Visa inläggHej! Började räkna lite på Lördagens fiske! Det innebär att ni drog 14.8 gäddor i timmen, Där av 7,4 gäddor per halvtimme. Sen ska ni ut med båten antar jag annars är det än så troligt från land. Så lägg ner skit snackat här på fiskesnack, Här delar man med sig av [Riktigt] erfarenheter. Om detta skulle vara sant så gör en film för fan!
Kommentera
-
Detta är sanning!!!
Har ingen som helst anledning att ljuga om detta! Vet bara att det var det sinnessjukaste fiske jag varit med om i hela mitt liv!!! Mitt personliga rekord på fångade gäddor på en dag var tidigare 32st och det var för ca 10 år sedan, och jag har fiskat i över 30 år. Kompisen hade 43 som PB. Förra året vid ungefär samma tid så fiskade vi där en och en halv dag och då fick vi 80st tillsammans, tror t.o.m att jag skrev om det här. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva sånt fiske igen och absolut inte nåt bättre som vi nu fick vara med om! På slutet var det så att man började fundera på om det var nåt skämt av nåt slag, har då aldrig tidigare haft träningsvärk i armar och axlar efter 2 gäddpass Tro vad ni vill men jag sitter med ett underbart fiskeminne som jag kommer att minnas till min död Och till Barramundi får jag väl avslöja att det var i Västernorrland
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera