12.7 kg Gädda i mälaren! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

12.7 kg Gädda i mälaren!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 12.7 kg Gädda i mälaren!

Hej, vill bara dela med mig av mitt nya pb. Har läst en del inlägg på hemsidan men aldrig registrerat mig. Jag var ute och trollade i oknöfjärden som ligger strax utanför Enköping. Det började bra, fick en del gäddor runt 3-5 kilo, efter ungefär fem stycker under 2 timmar så smacka de på rejält, efter en ganska kort fight fick jag in den till båten, men eftersom jag hade glömt hugg krogen hemma så min polare hjälpte mig döda den med ankaret så vi kunde få upp den i båten. Vi blev galet glada då den var trippelt så stor som tidigare fiskar. vi tänkte åka hem och väga den och ta bilder på en gång men tänkte att vi hade turen med oss så vi fortsatte trolla, vi la stor gäddan bak i båten och fortsatte trolla. Efter bara nån halvtimme fick polaren också ett dunder hugg, vi tog upp den också för den var också väldigt stor. Efter denna galna fiskedag vart vi så glada att vi åkte hem tidigare än vi hade tänkt i alla fall. När vi var hemma vägde vi alla fiskar, toppar 12.7!!!!!! 8,7(polaren) Vi fick även 3 runt 5kg och 5 mellan 2-3kg. GALET! laddar även upp en bild som togs bara några timmar efter att stor gäddan var uppdragen!! Vi gav all fisk till grannbonden som brukar få all fångst att göra kattmat av. han blev jätteglad!(säkert katterna också)
    Utan tvekan en av dom bästa dagarna i mitt liv! Det här är mitt första inlägg så ni får gärna komma med tips och liknande!
    Mvh fiske-challe

Men ge dig?
    Du lade nyss upp ett likadant inlägg men då var vikten 13,2 eller ngt sånt, med en bild på "dig" och fisken som var tagen från nätet.
    Gå till flashback om du ska hålla på och trolla. Hoppas du blir avstängd och bannad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Robban_Öre Visa inlägg
      Men ge dig?
      Du lade nyss upp ett likadant inlägg men då var vikten 13,2 eller ngt sånt, med en bild på "dig" och fisken som var tagen från nätet.
      Gå till flashback om du ska hålla på och trolla. Hoppas du blir avstängd och bannad.
      x2 (5tecken)
      http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Men vafan nu blir jag förbannad, jag trodde detta var ett trevligt fiskeforum där jag kunde dela med mig av mina erfarenheter och äventyr, så är det första som händer när jsg besöker forumet att arga medlemmar kommer med hånande kommentarer. Jag ska genast tala med admin om detta. Då jag även blir retad för mitt utseende...

Kommentera

Ursprungligen postat av Robban_Öre Visa inlägg
          Gå till flashback om du ska hålla på och trolla.
          Dagens garv! De har det tråkigt på flashback nuförtiden. haha
          Bilden han postade hämtades härifrån:
          http://www.gofishing.co.uk/Angling-T...iny-River-Axe/

Häls /T

Kommentera

Men ge er då jag är bara ett barn!

Kommentera

Du kan få lite tips av mig 1 större håv .2 fisketång 3 samt en enkel kamera

Släpp gärna tillbaks större gäddor

Mvh Max
              Titta gärna in på min fiskeblogg
              www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Vattendraget Axe i Enköping är väldigt hett för grov gädda, var där med en kompis också en gång bara, fick 19 stycken över 10 kilo! Dock fick vi slänga några överbord för att förhindra att båten sjönk!

Kommentera

Ursprungligen postat av charlieay Visa inlägg
                  Ja de tvivlar jag inte det minsta på, och vem är arg menar du? Jag är inte arg, förstår inte vitsen med dina försök att reta upp folk bara. För ja, detta är ett trevligt fiskeforum där man kan dela med sig av sina erfarenheter och äventyr, få tips och knep.
                  Inte ett forum där det ska skapas skräptrådar om påhittade historier för att försöka få folk arga.
                  Det är väl om det finns en "ljugarbänken" tråd eller liknande.
                  Men men, ska låta dig vara..
                  Click image for larger version

Name:	troll.png
Views:	2
Size:	239,3 KB
ID:	1760690

Kommentera

Ursprungligen postat av charlieay Visa inlägg
                    Grattis till en galen fångst!
                    Fiskar i mälaren ett par gånger i veckan (men på annan ort) och jag har aldrig sett något över 10 komma upp här.

Till nästa gång ni är ute och fiskar är det viktigt att ha med er rätt grejer så att ni kan släppa tillbaks större fiskar oskadda, då dessa är väldigt viktiga för gäddans fortplantning.
                    Låtsas att det är grannens katt du vevar in med krok i munnen. Hur hade du gjort med den? Behandlat den med ömmaste hand och plockat ur kroken utan att skada den, för att sen släppa hem katten eller bankat den med ett ankare i huvudet för att sen dra hem den för att mala ner den. Äta den kommer du förmodligen inte göra ändå!?

Glöm heller inte bort att vi är här för att berätta fiskehistorier, inte rövarhistorier...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X