Hej, vill bara dela med mig av mitt nya pb. Har läst en del inlägg på hemsidan men aldrig registrerat mig. Jag var ute och trollade i oknöfjärden som ligger strax utanför Enköping. Det började bra, fick en del gäddor runt 3-5 kilo, efter ungefär fem stycker under 2 timmar så smacka de på rejält, efter en ganska kort fight fick jag in den till båten, men eftersom jag hade glömt hugg krogen hemma så min polare hjälpte mig döda den med ankaret så vi kunde få upp den i båten. Vi blev galet glada då den var trippelt så stor som tidigare fiskar. vi tänkte åka hem och väga den och ta bilder på en gång men tänkte att vi hade turen med oss så vi fortsatte trolla, vi la stor gäddan bak i båten och fortsatte trolla. Efter bara nån halvtimme fick polaren också ett dunder hugg, vi tog upp den också för den var också väldigt stor. Efter denna galna fiskedag vart vi så glada att vi åkte hem tidigare än vi hade tänkt i alla fall. När vi var hemma vägde vi alla fiskar, toppar 12.7!!!!!! 8,7(polaren) Vi fick även 3 runt 5kg och 5 mellan 2-3kg. GALET! laddar även upp en bild som togs bara några timmar efter att stor gäddan var uppdragen!! Vi gav all fisk till grannbonden som brukar få all fångst att göra kattmat av. han blev jätteglad!(säkert katterna också)
Utan tvekan en av dom bästa dagarna i mitt liv! Det här är mitt första inlägg så ni får gärna komma med tips och liknande!
Mvh fiske-challe
Utan tvekan en av dom bästa dagarna i mitt liv! Det här är mitt första inlägg så ni får gärna komma med tips och liknande!
Mvh fiske-challe
Kommentera