Laxtrolling på Vänern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laxtrolling på Vänern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag kollade händerna så klart. om han har 15cm tjocka händer då skull gädda var lång nog för att vara en 10 panners. men jag tvivlar på det jag fick det till 85-95cm så det är inte troligt med 10prick på den. därför svarar jag så. du kanske vägde den i hårt väder och dåligt kallibrarad våg...
    Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

mjo gäddan verkar lite tveksam! annars grattis till ett kul fiske!

Kommentera

Har jag hamnat i sandlådan eller?
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by këff
          jag kollade händerna så klart. om han har 15cm tjocka händer då skull gädda var lång nog för att vara en 10 panners. men jag tvivlar på det jag fick det till 85-95cm så det är inte troligt med 10prick på den. därför svarar jag så. du kanske vägde den i hårt väder och dåligt kallibrarad våg...
          SUCK " " SUCK "

Keff ser det ut och vara dåligt väder??? Det borde väl du ha sett som har inspekterat bilden så noga? Jag köpte ett nytt Super Samson nyligen och den visar RÄTT.

Keff det är kanske pga att du brukar själv ljuga om vikterna på era fångade gäddor som du misstänker att andra gör det!

Hur breda händer tror du att han har då? Jag kan gå och mäta dem om du vill!!! Hehe! Men då tror du väl att jag har mätt dem i mörker eller nåt?

Hur mycket tror du att gäddan vägde då?

Kommentera

Stizo: nu vet du hur det känns!
            Haha, jag tror dig iallafall. Gäddan har ju hela bakkroppen bakböjd (syns tydligt på skuggningen), så längden är ju inget problem! Annars hade den gäddan världens minsta stjärtfena (och det skulle faktiskt vara ännu otroligare)!!!!
            Senast ändrad av grindpalm; 2004-04-22, 13:55.
            Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Kul story!
              Det är ungefär så här det kan vara på Vänern.
              Man vet inte vad det är som hugger, en fettfenefisk eller en pelagisk gädda. Eller ditt nya PB på öring!
              Ibland är vädrets makter med å ibland mot!
              Inte säkert fint (människomässigt) väder är bra fiskeväder!
              Vänern är stor och skrämmande om det blåser upp och underbar
              läcker om det är bleke!
              En massa regler att hålla reda på, minimimått, fettfena på/av, avstånd till land, antal redskap, nätlänkar, väjningsregler, m.m.
              En undran, var bodde ni?
              Fanns hamnen nära stugan?
              Kommer ni tillbaka fler gånger?

Grattis till upplevelserna!
              Senast ändrad av Guest; 2006-10-27, 22:45.

Kommentera

Kari lär åka ner flera gånger. Han skulle nog ner redan nu i helgen, men han var inte säker eftersom det har lovats dåligt väder. Det kan vara lite knepigt om man är själv och det stormar.
                Han har båtplats i Sunnanåhamn i Mellerud.

Vi bådde i en liten stuga som privatpersoner hyr ut åt fiskare. Annars kan man boka stuga på Vita Sannar Camping den ligger relativt nära hamnen också.

Grindpalm; Yes nu vet jag hur det känns. Men jag förstår inte varför man skulle överhuvudtaget ljuga om sina fångster. Man lurar ju bara sig själv...

Kommentera

Tänkte se om jag hade samma tur som Stizo idag.
                  Sjösatte i Baggerud ca 15km söder om Kristinehamn kl. 06:00.
                  Körde runt utanför Medhanm o Kilsunde men inget hände.
                  Klockan 08:30 hittade jag en varmvattenfläck (3,6 Grd) som jag passerade hela förmiddagen med 8st godkända laxar vid båten som resultat.
                  Klockan 12:00 var det dags att åka hem efter det att jag klantat bort 2 laxar vid håvning men lyckas med 6 håvningar.
                  Sammanfattning 6st inplanterade laxar med hem till frysen, men någon gäddfiskare är jag inte.
                  Månen såg ut som ett , ikväll så jag tror jag provar lyckan imorgon också kanske man kan lura en slämm-raket då

PS. Gäddorna har inte lekt i Vänern än, så alla C&R-fiskare kan sova herrskapsmorgon än några dagar
                  C&R hit ... C&R dit ..... egentligen mest ett storstadsfenomen.

Kommentera

Originally posted by Roland Mohlin
                    Tänkte se om jag hade samma tur som Stizo idag.
                    Sjösatte i Baggerud ca 15km söder om Kristinehamn kl. 06:00.
                    Körde runt utanför Medhanm o Kilsunde men inget hände.
                    Klockan 08:30 hittade jag en varmvattenfläck (3,6 Grd) som jag passerade hela förmiddagen med 8st godkända laxar vid båten som resultat.
                    Klockan 12:00 var det dags att åka hem efter det att jag klantat bort 2 laxar vid håvning men lyckas med 6 håvningar.
                    Sammanfattning 6st inplanterade laxar med hem till frysen, men någon gäddfiskare är jag inte.
                    Månen såg ut som ett , ikväll så jag tror jag provar lyckan imorgon också kanske man kan lura en slämm-raket då

PS. Gäddorna har inte lekt i Vänern än, så alla C&R-fiskare kan sova herrskapsmorgon än några dagar
                    Låter härligt! Var du ute själv???

Kommentera

Jag hade en av mina söner med mig. skulle behöva haft båda med mig.
                      För sportfiskare i Vänern finns det en regel som säger att max 3st blanka per dygn, där av det tidiga avslutningen.
                      C&R hit ... C&R dit ..... egentligen mest ett storstadsfenomen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X