Exotiskt fiske i Thailand - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Exotiskt fiske i Thailand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

@ fisk-paj

Ursprungligen postat av fisk-paj Visa inlägg
    fan vilken sjysst arapaima synd att du inte fick någon själv. Men vad nice att fått en redtail den måste kämpat bra....vilket fiskesätt körde ni på? ja va nere i Thailand för ett tag sen där ja följde med en lokal fiskare ut för att försöka fånga barracuda, gick inte så bra det resulterade i en enda barracuda som släppte inne vid båten :/
    Tjena, jag tar en paima nästa gång jag åker dit

Vi metade enbart, men man kunde köra typ fluga om man ville, dock var det jävligt svårt att stoppa dessa bjässarna på ett flugspö, de berättade några historier om det

Sen är de väldigt rädda om fiskarna så de vill ju att man ska använda deras utrustning eller i alla fall utrustning som de har godkänt.

Du får testa igen om du åker dit nån mer gång.. Barracudor är kul, feta tänder!
    / Shitfiske

Kommentera

@ snOrdanger

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
      Förstår inte riktigt tjusningen i att fiska sydamerikanska fiskar i ett P&T-vatten i en helt annan världsdel, för mig personligen känns det lika spännande som om man skulle dundra i stora muskies eller Bass i en damm hemma o fiska efter, eller fiska i ett av alla vatten med övergödda regnbågar. Klart vackra omgivningar dock, lite synd att man inte fiskar i ett 'vildare' vatten bara, finns ju en hel del häftiga asiatiska arter av fisk, kanske dock inte lika bekvämt fiske!
      Förväntar mig inte att alla ska gilla samma sorts fiske. Men jag får nog ta och slå dig på fingrarna som jämför detta fisket med att fiska efter övergödda regnbågar haha. Det finns en viss skillnad...

Personligen hade jag tyckt det var skitkul att fiska inplanterade muskies eller bass i ett vatten på hemmaplan, är lite trött på vanliga svenska fiskar efter att ha fiskat i Australien i några år. Omväxling förnöjer.

Har tyvärr just nu varken råd eller tid att jaga vilda Arapaima, Mekong, Redtail eller Chao Phraya då jag hade fått ränna över hela jordklotet så den här campen var i världsklass i mina ögon
      / Shitfiske

Kommentera

@ donking

Ursprungligen postat av donking Visa inlägg
        Åker till Thailand i höst, men inte på fiskeresa. Undrar dock om man kan hyra flugfiskeutrustning på campen för jag orkar inte släpa mina grejer...
        Tjena, tror tyvärr inte du kan hyra utrustning av dem. Det är ju i huvudsak en metacamp så jag tror inte ens de hade flugutrustning. Sen låg den ganska avskiljt nån timmes flyg från Bangkok så det är ju en omväg om man inte ska dit precis. Men det kanske finns nåt ställe i Bangkok du kan hyra från? Lycka till!
        / Shitfiske

Kommentera

fy fan vad härligt säger ja bara.. det där är ju drömmen för en annan. men som sagt ska kämpa ihop lite cash

Kommentera

Ojojoj! Vilken fiskehistoria, det hade varit något värt att spara till... Stort grattis till ett fint fiske och en fin upplevelse.

Kommentera

Ahhh vill åka dit jag med nu !!! Håller med dom flesta här förrutom en viss herre... Måste bara spara pengar och få lite info av dig Eyrie lr dom kanske finns på nätet. Underbara bilder och fina fiskar!! SÅ SUGEN NU !!!

Kommentera

With my first rod catch ever (That I remember) being a bluegill, and my second being a snapping turtle you should think that I'd be jumping on the next plane to go try the fishing in your catch and release pond down there, but I must say that I'm not.
                I love your story, and experience. sounds like you had a great time, though if I was to spend money on a trip I'd rather go for the real thing.
                These countries are raping their natural habitats to make room for earning money off western tourists. if we anglers demanded to try their local fishing in stead, and request to see real nature, they might be more interested in taking care of their wild life.
                ><)))(°>

www.aurebu.com
                www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

snygg redtail catfish!Om du tycker om flugfiske så ska du ju ta dej till Nya Zealand där har dom världens bästa öringsfiske.

Kommentera

Törs man verkligen stå i det där vattnet som du gör med alla konstiga varelser i vattnet hehe
                    Mvh
                    Marcus

Kommentera

Synd det var i södra Thailand...
                      Jag skall försöka leta efter nått "hemma" i Kalasin förutom drakhuvud och mal..
                      Funderat på o övertala min svåger att åka o meta i Mekongfloden

MVH Krutex

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X