Exotiskt fiske i Thailand - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Exotiskt fiske i Thailand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

fan vilken sjysst arapaima synd att du inte fick någon själv. Men vad nice att fått en redtail den måste kämpat bra....vilket fiskesätt körde ni på? ja va nere i Thailand för ett tag sen där ja följde med en lokal fiskare ut för att försöka fånga barracuda, gick inte så bra det resulterade i en enda barracuda som släppte inne vid båten :/

Kommentera

Ny här på fiskesnack men du är fan min idol nu hehe!!
      ABU Fantasista "RED" FSR-903M + ABU Neos 20D
      ABU Fantasista Oren´Ji FSO-922H + ABU Neos 20D
      Berkley Muscle 662MH + ABU 6601 C4
      Berkley SSGC-1303MH + ABU 6601 C4
      Penn Oversea Pro Travel + Penn International 975LD

Fenwick Techna AV 9 #6 + Fenwick Worldclass V2
      Fenwick Techna AV 9 #8 + Fenwick Worldclass V2

Kommentera

...vilken tjej! Well done Nina....
        "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
        "Keep it simple"

//Jan O
        www.fisheco.se
        www.brofiske.net
        www.magazinefisheco.se

Kommentera

kan vi inte börja fiska ihopa NINA
          MVH CALLE WERNER

Kommentera

Förstår inte riktigt tjusningen i att fiska sydamerikanska fiskar i ett P&T-vatten i en helt annan världsdel, för mig personligen känns det lika spännande som om man skulle dundra i stora muskies eller Bass i en damm hemma o fiska efter, eller fiska i ett av alla vatten med övergödda regnbågar. Klart vackra omgivningar dock, lite synd att man inte fiskar i ett 'vildare' vatten bara, finns ju en hel del häftiga asiatiska arter av fisk, kanske dock inte lika bekvämt fiske!

Kommentera

@snOrdanger
              Bl.a. därför att Chao Phraya är fredad och det enda sättet att fiska dem är just i såna här kontrollerade sjöar.
              Bloggen | Portfolio

Kommentera

Åker till Thailand i höst, men inte på fiskeresa. Undrar dock om man kan hyra flugfiskeutrustning på campen för jag orkar inte släpa mina grejer...

Kommentera

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
                  Förstår inte riktigt tjusningen i att fiska sydamerikanska fiskar i ett P&T-vatten i en helt annan världsdel, för mig personligen känns det lika spännande som om man skulle dundra i stora muskies eller Bass i en damm hemma o fiska efter, eller fiska i ett av alla vatten med övergödda regnbågar. Klart vackra omgivningar dock, lite synd att man inte fiskar i ett 'vildare' vatten bara, finns ju en hel del häftiga asiatiska arter av fisk, kanske dock inte lika bekvämt fiske!
                  Alla har vi olika nöjen, Bass kan reta en till vansinne, hade en räcka bomturer ifjol somras innan det lossnade i Portugal, så det är inte bara att hämta.
                  P&T är det nog inte direkt heller, utan CPR (Catch Photo Release).
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av donking Visa inlägg
                    Åker till Thailand i höst, men inte på fiskeresa. Undrar dock om man kan hyra flugfiskeutrustning på campen för jag orkar inte släpa mina grejer...
                    Flugfiske är nog inte det vanligaste fiskemetoden så det blir nog svårt.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Teacher Visa inlägg
                      Fan Nina nu får du sluta resa runt i världen. Man blir ju avundsjuk. Se till att komma på någon återförening i höst och ta med bilder.
                      Absolut Jocke, tycker vi kör Oktoberfest igen. Det blev ju ett lyckat koncept senast
                      / Shitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X