Mothugg: Svenskt rekord på Asp av kramus66 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mothugg: Svenskt rekord på Asp av kramus66

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Först: Grattis!
    Second: Självklart synd att fisken klubbas, MEN

1. Vad om fiskaren inte hadde våg? Hadde du sluppit tibaks en potensiell S.rek?
    2. Rekord är rekord, död eller levande.

Kommentera

Grattis till nytt, svenskt rekord!! =)

Kommentera

Gratulerar till rekordaspen!

Ursprungligen postat av pamelabrown Visa inlägg
        Vad i h*****e, så få som reagerar på denna slakt, eh?
        Helt sjukt, borde vara 7 månader i kurran på att slakta Asp oavsett vikt och oavsett tidsperiod.
        Avfärdar detta "rekord" som svenskt rekord i dumhet.
        Finns fan ingen ursäkt för denna våldtäkt på moder nartur.
        Gissar att det är avensjuka i luften? nämen hade vart kul om han släppt tillbaka den, men det är ju upp til var och en, tycker inte heller man borde få något pris om man klubbat rekordfisken. Men rekord ska den ju såklart räknas som!

Men jag får ju snarare skäll av typ alla jag känner om jag släpper tillbaka en rekordfisk. så har slutat tala om vad jag fångar för dem.
        Senast ändrad av ÖSFK; 2009-06-06, 11:13.
        Att fånga den riktigt stora gäddan kräver tid, och framförallt tålamod!

Kommentera

Ursprungligen postat av ÖSFK Visa inlägg
          Gratulerar till rekordaspen!

Gissar att det är avensjuka i luften? nämen hade vart kul om han släppt tillbaka den, men det är ju upp til var och en, tycker inte heller man borde få något pris om man klubbat rekordfisken. Men rekord ska den ju såklart räknas som!

Men jag får ju snarare skäll av typ alla jag känner om jag släpper tillbaka en rekordfisk. så har slutat tala om vad jag fångar för dem.
          Avundsjuka lär ju knappast vara anledningen till att folk klagar. Har du egentligen några argument för VARFÖR man ska ta upp en så stor asp, då det varken är någon MATFISK och då beståndet är såpass reducerat. Helt vilt att ta upp en sån fisk. Nåväl, grattis, om det nu är så stor....

Kommentera

Grattis till rekordaspen! Jag skulle lätt ha knackat den och stoppat upp den om jag var aspfiskare! Skit i alla galna och avundsjuka inlägg på detta forum. De fiskar knappt själva, läser mest om det dåliga fisket på FS och massa dåliga och dumma fisketidningar, och pratar om hur bra fisket var förr (fast ingen av dem ens sett vatten före år 2002)...Stå på er fiskare! Ge aldrig efter för den totala C&R hysterin!
            Kan man inte 100% ta tillvara på sin fångst på ett vettigt och skonsamt sätt ska man ABSOLUT INTE döda någon fisk. Alls.

Kommentera

Grattis till en riktigt fin fisk, synd att folk inte bara kan gratulera till framgång utan bara ska gnälla.

Kommentera

Jag kan bara hålla med om att det var en fin asp som du fick upp. Dock väldigt synd att den skulle behöva sätta livet till precis som så många andra så tycker jag att C&R är bra och bör användas med förstånd. Jag tycker att man som fiskare borde kunna tänka en bit längre. Grabben var inte direkt ute efter att fiska asp som det låter varken på utrustning eller sättet den fångades på.
                Hade man varit ute efter att fiska stor asp så hade det nog aldrig varit aktuellt att klubba denna fisk, då man sett till att ha med sig rätt utrustning ut till platsen. Våg och vågsäck, samt en avkrokningsmatta. Du var det inte så utan han ville behålla den för att väga den på godkänd våg. Det är inte lätt att fatta dessa beslut om man ska släppa den och inte få reda på vad den vägde och ev belöningar för fångsten,

Det som jag dock tycker är fel är att den får reggas, detta borde vara bättre regler för hur en införd rekordfisk får räknas till rekordet.
                Den är som sagt fridlyst, och borde inte uppmanas att fiskas upp och dödas och i andra meningen säga att den är nästan är uthotningsrotad.

Kommentera

grattis till en super fin fisk.

Kommentera

Svenskt rekord, det räcker så!!! Grattis.

Kommentera

De är sannerligen en grann fisk!!.. men jag tycker att det är för jävligt att ni slog ihjäl den och om ni nu tog den under fredningsperioden så är det bara än värre.

Man kanske borde be fiskerivårdsverket ta en titt på denna sida....??
                      aw.. we catch another one

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X