Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
kamp med en jättelax
Collapse
X
-
Med det finliret på att försöka pressa krafterna ur fisken skulle inte ens en 10-15 kg´s lax bli trött. Han pressade ju inte speciellt hårt för då hade gubben varit slut efter ca 2 tim. Har själv stått med laxar på 20+++ och pressat allt vad jag orkat så jag vet hur det är efter 1-2 tim.
En sån stor lax behöver bara agera "utterbräda" för att motverka en liten böj i ett fiskespö. På så sätt blir den aldrig trött. Har sett det ske många gånger, speciellt på premiärfisket i Norge då många storlaxar huggit.
Tippar laxen han hade på var på mellan 15-20kg av bilderna att dömma.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggMed det finliret på att försöka pressa krafterna ur fisken skulle inte ens en 10-15 kg´s lax bli trött. Han pressade ju inte speciellt hårt för då hade gubben varit slut efter ca 2 tim. Har själv stått med laxar på 20+++ och pressat allt vad jag orkat så jag vet hur det är efter 1-2 tim.
En sån stor lax behöver bara agera "utterbräda" för att motverka en liten böj i ett fiskespö. På så sätt blir den aldrig trött. Har sett det ske många gånger, speciellt på premiärfisket i Norge då många storlaxar huggit.
Tippar laxen han hade på var på mellan 15-20kg av bilderna att dömma.
Det där med "Utterbrädan" stämmer verkligen. Det enda som hjälper
är att ställa sig nedströms om fisken om det går.
Men som sagt ... har varit uppe innan och analyserats å det nogsammaste!
Kommentera
-
Riktigt synd, vet inte vad jag hade tagit mig till i ett sånt läge. Men han får ju skylla sig själv lite när han inte har tillräckligt stor håvwww.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera