Igår var jag med i en fisketävling där abborre stod på schemat.. enormt trög dag men vi skrapade iaf ihop 5 godkända (30cm) fiskar. Top på 38cm & ett snitt på 34cm. Sista timman var det enormt trögt.. så vi la oss i ett sund där det var tjockt med betesfisk..
Kastade ett par kast med ett chatterbait & hade en liten stöt.. strax efter den stöten fick jag ett hugg som var det sjukaste jag varit med om. Tvärstopp i mothugget & med följd av rejäla huvudskakningar. Fick ur mig.. ”nu sitter storgäddan på kroken”
Därpå, sjuka rusningar & med mitt draugen d4 & okuma ceymarrulle var det bara att ”åka med”.
Efter en lång, och tung fight fick jag in fisken till båten. Efter ytterligare rusningar håvade teamkamraten & fisken var fångad.
Nytt pb säkrat.
Asp.. 81cm & 4.9kg.
Så jäkla roligt!
Asp är förmodligen den fränaste fisken vi har i våra vatten.
Tack för mig!
Kastade ett par kast med ett chatterbait & hade en liten stöt.. strax efter den stöten fick jag ett hugg som var det sjukaste jag varit med om. Tvärstopp i mothugget & med följd av rejäla huvudskakningar. Fick ur mig.. ”nu sitter storgäddan på kroken”
Därpå, sjuka rusningar & med mitt draugen d4 & okuma ceymarrulle var det bara att ”åka med”.
Efter en lång, och tung fight fick jag in fisken till båten. Efter ytterligare rusningar håvade teamkamraten & fisken var fångad.
Nytt pb säkrat.
Asp.. 81cm & 4.9kg.
Så jäkla roligt!
Asp är förmodligen den fränaste fisken vi har i våra vatten.
Tack för mig!
Kommentera