Do you have cigars – en sann historia - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Do you have cigars – en sann historia

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kul fångst, för dom som är ute efter rekord som IGFA registerar så är det förbjudet att nån annan än en person drillar fisken.
    I Sverige så bonkar inte heller yrkesfiskare fisken, utan låter den självdö.
    Senast ändrad av Alessandro; 2007-01-04, 08:40.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

uneasy.. hehehe, jag kan glädja dig med att det inte är stringisar...det är bältet jag fick ta på mig annars är det som fiskmix säger. Tack för alla kommentarer föresten. Klart man längtar efter chang och singha!!
      Allesandro..tänkte faktiskt inte på det där med yrkesfiske, men det har du ju rätt i!!
      Senast ändrad av morveto1; 2007-01-04, 08:58.

Kommentera

Ursprungligen postat av morveto1
        uneasy.. hehehe, jag kan glädja dig med att det inte är stringisar...det är bältet jag fick ta på mig annars är det som fiskmix säger. Tack för alla kommentarer föresten. Klart man längtar efter chang och singha!!
        Allesandro..tänkte faktiskt inte på det där med yrkesfiske, men det har du ju rätt i!!
        Vem som helst kan se att det är gummistring du har på dig. Alla som inte har gummitvättprogram på tvättmaskinen är mamaboys!

Kommentera

Morv, var likadant när jag var i Gambia och fiskade (se avatar), jag fick veva in en ladyfish (havsgös) på 9å5 som guiden nitade, värsta mothugget jag nånsin sett han slängde sig baklänges. Sen köttade han upp den med huggkrok, sen kastade jag ut tacklet själv med räkan, hade ett litet pill och
          gjorde ett normalt mothugg och drillade upp fisken på avataren en ladyfish
          på 8å5. Alla fiskar vi fick köttades upp med huggkrok och slängdes levande i
          fiskdurken. Fick nån kassava fisk också, ser ut som en stor klumpfisk.
          Rent yrkesfiske med turister som extra inkomst och med spö.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ok Bastard jag erkänner...det är string!!
            Ale...ok...det är ju iförsig bra att yrkesfiskarna kan få in lite extrainkomster!

Kommentera

skrattar som satan kanon berättelse tack för den!
              http://www.smackibacken.se Resor
              http://puls.smackibacken.se Blogg
              http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

Hoooo

Bra historia det blev många skratt.

Grattis till fisken, jag blir riktigt avis, nåväl bara 2 veckor kvar till min egen resa. Grattis till den fina groupern.

Det är vanligt att besättning gör det sista vid landningen, detta för att "okunniga" turister inte ska skada sig då landningen utav dessa fiskar faktiskt är direkt livsfarliga för den okunnige. När jag fiskade sist sa jag att jag själv ville drilla slutet, det fick jag men det var liite motvilligt. Den här texten ger en rättvis bild.

Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Tack flötet. Jag har läst den artikeln förut och det var nog därför jag inte protesterade för mycket när han sa att han skulle ta över. Nästa gång (får jag hoppas) ska jag nog be om att få avsluta det hela också.

Kommentera

Japp, du kan ju alltid drilla och låte dem kroka å landa, då sitter man säkert. Men jag fick aldrig chansen att skåda mitt byte på durken som du fick, så jag vet vad du menar med att man är rätt nöjd med fighten. För det är något som speciellt att kroka ett ett sån`t där djur. Dom är ju faktiskt inte jättevanliga...

Grattis igen!
                    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Kul text och grattis till fisken!

Något att tänka på till nästa gång är att dela upp berättelsen i stycken, precis som svenskaläraren tvingade dig till i 6;an

Blir en betydligt mera lättläst text då

EDIT: Bergman kanske kan editera med några random styckeindelningar för kommande läsares skull?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X