Toppendag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Toppendag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Toppendag

Det var en mycket fin, stilla och solig dag då jag och min polare var ute och rodde lite drag. Hade rott en bra bit och då såg vi hur våra linor hade trasslat sig. Jag fick såklart reda ut trasslet och då sa jag: "Nu är jag fan värd att få fisk"

"Haha, visst" säger han med ironi i rösten. Vi rode vidare utan trassel. Vi hade rott längst vassen hela tiden och inte ett hugg. Då sa vi att fi kanske skulle testa mitt ute på sjön istället. Jag bytte drag till min sjunkande Super Shad Rap i fiskejournalens färg med Martin Falklinds autograf på. "Den här kommer jag fan få på" sa jag.

Efter bara några minuter small det till i mitt spö. Jag hade krokat en bjässe. Efter en seg kamp med ett rikigt månster kom den närmare båten. "Nu ska vi se då sa jag". Just då gjorde den en sista rusning och "NEEEJ, fan det lossna" skrek jag.

"Det var surt sa räven" sa jag och rode vidare. Efter bara några minuter började det rycka i spöt igen. Jag hade fått ytterligare en bjässe på, inte lika stor men... Den dök upp vid båten och jag var helt inställd på att det var en fin gädda, men fan där satt en stor gös. "Helvete" sa jag och polaren tog fram håven. Satan vilken bjässe alltså. Vi slog den i huvudet, för jag hade hört att det var gott med gös. Vi tog fram vågen och den tyngdes ner till hela 5 kilo.

Efter fotning och mätning rodde vi vidare. Bara nån halvtimme senare så började spöt att rycka igen och tänkte att det kanske var en till fin gös. Ingen vild rackare precis, men när det kom upp till ytan ca 10 m från båten såg vi att det var en gädda. Såg inte speciellt stor ut, men när den kom fram till båten såg vi ju hur stor den var. "Fy tusan vad stor" Sa vi. Vi tog upp den i båten och vägde, mätte och fotograferade den innan den fick simma tillbaks. Vågen visade på 9.1 kg och längden på den var 104 cm. Nytt PB för mig. Då var man stolt kan jag säga.

Efter ett segerdopp från båten rodde vi vidare, vi passerade ett ber och tänkte att här ska det finnas gäddor. Mycket riktigt började det rycka i spöt igen och där i andra änden av linan satt en ca 3-kilos gädda på. Tog upp den och sa: Den här är ju inte ens värd att väga eller fotografera. (Hade vi inte fått dom andra fiskarna hade den fisken varigt hur fin som helst enligt oss.)
    Vi började bli lite sega och vi bestämde oss för att ro hem igen.

Ganska så lyckad tur om jag får säga det själv. Kanske inte för min kompis, men för mig! På min hemsida finns det fler bilder. www.fisketuren.webb.se

Mvh. Fiskeoskar
    Senast ändrad av fiskeoskar; 2006-09-29, 09:34.
    Besök www.teamsava.webb.se !!!!

Fan vad nice dag! vart bor du igentligen, här i gbg har det varit snålblåst och regn, det ser varmt och fint ut hos dig!
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Härlig dag verkligen. Pb på gös också? Grattis till två fina fiskar, samt en bra berättelse!

Kommentera

Bor utanför Uppsala. Kan även tillägga att gösen var den första i hela mitt liv. Och datumet var den 19/8-06, dom högg runt 2-tiden

Kommentera

Grattis till en kanondag och PB...
          There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Härlig historia och fina fångster..

Kommentera

Tack så mycket.

Kommentera

Grattis !!!!
                Skall ut imorgon bitti i Drevviken i sthlm / Tyresö .
                Hoppas givetvis på Gösen men som glad amatör se jag glad över allt förrutom sjögrös :p
                En riktig karl kan stå ut med att de luktar lite fisk

Kommentera

Ursprungligen postat av Martin.S
                  Grattis !!!!
                  Skall ut imorgon bitti i Drevviken i sthlm / Tyresö .
                  Hoppas givetvis på Gösen men som glad amatör se jag glad över allt förrutom sjögrös :p
                  Fick du nåt?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X