jaha... grattis först och främst då men sen... (jag är en "karpnovis")... Fully scaled?? Vad menas med det? *nyfiken*
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sveriges vackraste karp?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av GäddJäveljaha... grattis först och främst då men sen... (jag är en "karpnovis")... Fully scaled?? Vad menas med det? *nyfiken*
Fjällkarpen har regelbundna fjäll som täcker hela kroppen. Som vanliga karpartade fiskar, typ id och brax.
Spegelkarp däremot saknar antingen fjäll (läderkarp), har några fjäll här och där (spegelkarp), eller är täckt med oregelbundna fjäll över hela kroppen (fully scaled mirrorcarp).
Denna karp är därför en fully scaled!Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Va!!
Ursprungligen postat av carpfenmazterStort grattis! Det är en mycket fin karp. Men sverigest vackarste håller jag verkligen inte med om..
Vi ses på onsdag grabben... Då sitter ett nytt pb för mig. känner att det hänger i luften nu..
Mvh ISAKBroderIsak
Kommentera
-
Ursprungligen postat av carpfenmaztermen tack gode gud att en viss annans nuna lbev utbytt från framsidan. Nu kan man ju iaf ha ögonen öppna och njuta av en mysig karp istället. Det var lite jobbigt att klicka sig in på forumet och fotoalbumet när man blundar... pröva så får du se.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera