Ismeterapport 26 dec 2004, 2 fina damer!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismeterapport 26 dec 2004, 2 fina damer!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ismeterapport 26 dec 2004, 2 fina damer!!

fin dam på isen!

Micke och jag hade sedan ett tag sen bestämt att testa en ny sjö! Sjön som inte utmärker sig nått speciellt är liten och bortglömd skulle man kunna säga!!

Vi drog iväg ca 07:30 på morgonen och första spöt satt väl runt 08:15 tiden!!

Fisket började segt, Om man bortser från de små abborre pinnar som ivrigt högg så blev det inget förens efter ca 1 timmes fiske. Första fällningen går till micke som krokar och bärga en mörk gädda på ca 3.4kg. Sedan var det stopp om man inte räknar den lilla snipa på 2-3hg som högg på mickes pimpel grejor!

En död period infinner sig och varar allt för länge Mickes ena spö har dock lockat en gädda av mindre modell och vippan löser ut för hugg 3 gånger inom en kortare tid, abborren får nya jack varje gång men inget vill fastna!
    Även mitt ena spö med död siklöja får besök av en gäddkäft men som i vanliga fall med min tur så är tacklet den enda jag får tillbaka.

Fisket är segt men vändningen kommer vid ca 14:15 tiden, då jag har flyttat in mitt ena spö i mitten av en mycket vass / gräs bevuxen vik! Vippan löser ut snabbt som blixten och jag är strax framme och ser linan rinna iväg, mothugg och fast fisk och gäddan känns ganska normal, tippar på en 3-4kgs. Vid första vändningen uppe vid hålet och när jag kan skymta till gäddan lite snabbt ökar dock siffran till minst en 5a. Gäddan ser oss, sätter in extra resurser och kämpar glatt men tunga gungningar och häftiga rusningar! Vid andra vändningen uppe vid hålet ser micke ut som en fågelholk och snackar om 10or och sånt, men jag såg inte riktigt så jag tror han överdriver men börjar tro att kanske min efterlängtade 7a kommer! Men allt eftersom kampen går så ökar vikten och när jag i slutskedet på kampen skymtar bredsidan på gäddan sätter jag näsan tungan i halsen och nu börjar adrenalinet pumpa och nervositeten sätter in! Det kan ju fan va en 10a... efter några oroväkande försök att få huvudet upp i hålet och få till ett gälgrepp får jag till min glädje assistans av micke och upp kommer den. Nu ser jag att mitt PB på 6.0 kan säga hej då! Vid vägning stannar vågen på 12.5kg ,va sa du? 12.5kg Men när vi drog bort vikt för påse och det så ligger gäddan på 12.0 kg och med en längd på 108cm så är den enormt fett och ryggbred! Men med känsla för fisken glömmer vi att ta omkrets men det känns som om en sån fisk kommer före allt annat!! Lyckan är total.. Som om om det inte vore nog med det så har Micke en liten stund senare fällning på ett spö som sitter så gott som inne i vassen och även han får känna på fin gädda då han krokar, bärgar och avslutar dagen med ett nytt fint PB på 5.1kg.

Skitfiske på er alla önskar kent & micke!

Senast ändrad av kenta_85; 2004-12-28, 12:56.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Svin! vette fan om du får komma ner och ismeta med oss i vinter

Grattis förresten.
    Senast ändrad av Askungen; 2004-12-26, 17:24.

Kommentera

shit vad coolt, grattis, nu kan man ju inte tracka dig för dina gäddor något mer

Kommentera

Stort grattis!!

Kommentera

Hi hi Nej! nu måste jag iaf blivit av med min snip stämpel eller?
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

kom igen, upp med bilden nu!!!!!!

Låter som en mäkta imponerande kondis på den krokodilen.
            Grattis.

Kommentera

Jag har inte bilderna, micke aka tobisen har då Men lovar att de kommer i kväll!!

Kommentera

fy fan kenta! trodde aldrig detta skulle inträffa ! bara o ge dig ett stort grattis !! kanske en större satsning på sjön? verkar ju vara en intressant pöl.. grattis hur som helst !

Kommentera

Ett stort grattis Kenta! Det var ingen liten höjning av PB.
                  Fan, nu måste jag dra och köpa mig ett ismeteset!

Kommentera

Tackar, tackar! haha nej dubblade mitt förra PB Jo blir nog sattsning på sjön.. en förmodad tur redan i morrn igen..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X