Ryckfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ryckfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

I detta fall tycker jag att det är brukligt att knäcka deras spö och kasta skiten i sjön, putta ner herrarna i vattnet och sedan sparka lite grus efter dom!

Skulle detta bli ett polisärende kan ni känna er trygga med att polisen inte gör någonting åt sånna här saker om det bara rör sig om enskilda fall....;-)

Polisen.....suck.....vad exakt gör dom igentligen? (förutom att lägga ner åtal?)
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitfiskaren Visa inlägg
      I detta fall tycker jag att det är brukligt att knäcka deras spö och kasta skiten i sjön, putta ner herrarna i vattnet och sedan sparka lite grus efter dom!

Skulle detta bli ett polisärende kan ni känna er trygga med att polisen inte gör någonting åt sånna här saker om det bara rör sig om enskilda fall....;-)

Polisen.....suck.....vad exakt gör dom igentligen? (förutom att lägga ner åtal?)
      OT:
      TAR FAST FORTKÖRARE!
      Ola

Kommentera

Fota och skicka till den lokala Tidningen omg!!!

Kommentera

ärligt talat,

Snuten är ju helt hopplöst att kontakta ..
          Dt funkar så nu för tiden , skaru ha tag i snuten så har dom ngt annat för sej ..
          Tror sällan de bryr sej om några ryckfiskar i en älv, Lixom hur ofta kommer polisen om du ringer om ett inbrott .. ?
          Vi har haft ett par stycken på mitt landställe , dit kmr dom aldrig - "Har inte tid "

Finns inte så mkt annat att göra än att ta lagen i egna händer när sånt händer ..Synd , men tyvvär sant .. "/

Mvh / Adam (;

Kommentera

Ursprungligen postat av Dr. Demento Visa inlägg
            Men ryckfiske är ju en fisketeknik som alla andra. Fullt likvärdig med "jerkfiske" och dylika tekniker. Det handlar ju om att få upp fisk, eller hur?

Nääää... jag bara skojar. Skjut asen på plats! Eller ännu bättre: Kasta dom i älven och ryckfiska upp dom på land igen. Upprepa tills de erkänner att det var ett dumt tilltag.

En konstig grej är ju att folk (inklusive jag själv) reagerar så starkt på ryckfiske, mycket därför att det är osportsligt att dra upp fisk som inte "klivit på" frivilligt, men när man hör talas om folk som sätter nät och drar not i älvarna så grymtar man bara lite irriterat åt det. Det är ju ett ännu osportsligare och inhumant fiskesätt.
            Om man fiskar med nät så skadar man iallfall inte fisken lika mycket som om man ryckfiskar. Fast kan hålla med om att det är osportsligt att nätfiska, men ryckfiske är ju djurplågeri.

Kommentera

Ursprungligen postat av etuna_alex Visa inlägg
              polisen bryr ju sig knappast om några personer som ryckfiskar. så det är bästa att ta saken i egna händer! =)
              De är synd att det ska gå så lång att ta det med egna händer, de är oftast då man åker dit själv och ja vet inte jag vill inte ha en prick i registret bara för att det finns idioter till allt... i detta fall ryckfiskare. VILKA AS!

Kommentera

Ursprungligen postat av Finja Visa inlägg
                Om man fiskar med nät så skadar man iallfall inte fisken lika mycket som om man ryckfiskar. Fast kan hålla med om att det är osportsligt att nätfiska, men ryckfiske är ju djurplågeri.
                Det största problemet med ryckfiske måste ju vara om man inte lyckas få upp fisken du går den ju tillbaka och i princip dör... oftast.

Kommentera

STORA krokar

sist jag var i Lagan såg jag en person som körde med 5/0 krok på ett 40gr drag
                  med en tvivelaktig fisketeknik, han frågade hur lång det gick att vada ut på platsen ..långt sa jag.. han bidde VÄLDIGT blöt och fick simma
                  sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 070 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art