Betespriser på begagnat... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Betespriser på begagnat...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Betespriser på begagnat...

läser gärna säljes annonser för att kanke hitta något nytt
    men undrar lite över vad folk vill ha för sina beten...
    vad dom vill ha, det är en sak, vad är det det beg betet värt?
    svarade tex nu på en annons om några buster jerk: skick huggmärken samt krok märken på dom
    och det syntes tydligt på bilderna.
    krokarna va inte bra behövdes byta samt att dom fiskats med i två sommrar...
    nypris då: 80-100.-
    och nu i begagnat värde?
    Idag kostar 120.- nya

P.

Ursprungligen postat av MLF
    Jag brukar sälja helt nya eller endast bassängtestade beten för 50kr-150kr (inkl frakt) billigare än ordinarie pris från det stället jag köpte in dom från. Bör tilläggas att jag aldrig säljer beten med krok/splitringar. Tycker jag är helt rimligt med tanke på skicket!
    ok...
    men ett bete med krokmärken samt krokar som bör bytas som har kostade 100.- nytt då ?

Kommentera

Ursprungligen postat av snucke Visa inlägg
      ok...
      men ett bete med krokmärken samt krokar som bör bytas som har kostade 100.- nytt då ?
      Kanske 60:-
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Beg beten brukar ja kränga på tradera. Så är det upp till var o en vad dom vill betala. Men beg med krok o enstaka huggmärken så är vi nere på runt halva priset tycker jag. Såvida det inte är ovanliga grejer lr att dom slutat tillverkas. Tex gammla zalt är ju bra exempel på de. Kostar idag mer i slitet skick än dom gjorde nya.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
          70kr med frakt..Max!
          Fast är det ens värt att köpa ETT beg bete om det finns nytt att få tag på i butik för 100kr.
          Själv hade jag köpt ett nytt om vi snackar beten i ental...Men det är jag det
          ja... även om det är tre eller fyra beten i paket... för mig så låter det mer som halva inköp priset är helt ok med tanke på skick
          bit och krok märken samt krokar bör bytas...
          P.

Kommentera

Bara jag som tycker det är galet snålt att inte skicka med krokarna?

Kommentera

Ursprungligen postat av ÖstgötaFiskarn Visa inlägg
              Snålt o snålt. Kan bli dyrt om postaköraren sätter krokarna i fingrarna. Ja brukar skala kabel o trycka på eller den skum som följer med när man köper dom små ownerkrokarna.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av ÖstgötaFiskarn Visa inlägg
                Det är nog bara du, man skickar oftast inte med krok för just risken att kroken ska riva sönder kuvert eller att någon på posten får en krok i fingret. Det finns som sagt sätt att förhindra detta, men det är mycket enklare att bara plocka av krokarna.

Kommentera

Har skickat otaliga beten med vadderade kuvert. Aldrig varit med om att det gått hål.

Pasta är ju bra annars, och betala 50% för något beg som man måste köpa till saker för + frakt a minst 30:- får en ju att undra över hur marknaden överlever.

Kommentera

tradera kan vara en guldgruva ibland, drog hem en dunwright dancer för 80kr, 30kr frakt, förlorade en top dancer för 100kr, och en dancer för 61kr, bjöds över i sista sek.

TS. har inte buster alltid legat runt 119kr? det har de iallafall de senaste åren jag använt dom. har köpt någon för 90kr på utförs. finns butiker som kränger dom för 149kr nu...

om man köper många beten så kan det vara lönt, 60kr för en buster med lite krokmärken, 80kr för nyskick, det är dock inte lönt att köpa styckvis.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 014 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art