Man skulle ju även kunna påstå att det är sexistiskt med denna prissättning?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sportfiskemässan - Könsdiskriminering?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ÖstgötaFiskarn Visa inläggMan skulle ju även kunna påstå att det är sexistiskt med denna prissättning?
En sån här prissättning visar ju att det underförstått är så att kvinnor inte ens går om det inte är i sällskap med en partner, det handlar ju inte om att stänga ute någon utan om att bjuda in någon annan. Därför hade inte jag kallat det sexism i det här fallet. Därmed inte sagt att det är nåt att sträva efter bara för att det inte är sexism.
Jag tycker dock det dock är konstigt att ingen tagit upp åldersrasismen som råder på mässan. Är du under 18 är det halva priset och är du under 7 kostar det ingenting!
Jag vill inte betala massa extrapengar bara för att jag är i en sådan ålder att jag kan ta körkort och gå på systemet.Senast ändrad av Könberg; 2012-02-22, 16:49.Är det blåål eller vralåk?
Kommentera
-
Precis. Men som någon var inne på, vill man locka fler kvinnor så får man kanske ordna en mässa där flera kvinnor är intresserade, inte som i det här fallet, låta män betala dubbelt så mycket (eller ja, kvinnor hälften)
Finns säkert kvinnor som är mer intresserade än mig av fiske, som är mer intresserade av att gå på mässan med.
Varför ska de betala 50% av mitt pris? För att de har snippa!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fifty Visa inläggDu kan gärna få redogöra för vad kommunism och motsatsen till marknadsekonomi är grogrund för...
Sen fungerar ju inte en planekonomi, det vet ju jag också, iallafall inte om man gillar frihet att få välja själv.Är det blåål eller vralåk?
Kommentera
-
"...eller så betalar man 150:- och går in utan att gnälla "
Det kostar 75:- bara för dig Albin!
Skämt åsido, jag mejlade till anordnare om detta förra året då jag hade gott om tid. Fick till svar att jag var välkommen att komma dit i klänning och får rabatt. Så det är tydligen både transvestiter och kvinnor de vill locka. Tyckte svaret var under all kritik.
Fundera dock på kilt i år!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg"...eller så betalar man 150:- och går in utan att gnälla "
Skämt åsido, jag mejlade till anordnare om detta förra året då jag hade gott om tid. Fick till svar att jag var välkommen att komma dit i klänning och får rabatt. Så det är tydligen både transvestiter och kvinnor de vill locka. Tyckte svaret var under all kritik.
Nej, men självklart ska alla vuxna betala samma pris. Både män och kvinnor som blir diskriminerade i detta fallet (om man nu känner sig diskriminerad) Men vill jag på mässan så betalar jag 150 utan att tjafsa, men så är det ju som andra säger, en principsak. Nu kan jag ändå inte åka till mässan, eftersom jag är i väg på annat och dessutom skåning, så det är ju lite långt :p
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg"...eller så betalar man 150:- och går in utan att gnälla "
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 024 visningar
1 gilla
|