Vilken av dessa båtar skulle du välja? Motivera ditt svar
Var inne på båtaffär idag och de hade en utav de nya Lindermodellerna "Arkip 460" med en 40hk Mercury 4-taktare.
Det är en ny modell för i år och även Linders största båt.
För en som är i båtköpartagen och lutar mot aluminiumbåt vill jag tipsa om denna modell som verkar klockren för fiske.
Inte den vackraste båten kanske, men garanterat funktionell och väldisponerad inredning.
Durkytan måste vara störst i den här storleksklassen och den verkar ordentligt genomtänkt!
Jag är otroligt impad av denna bruksbåt som mycket väl kan vara en Silver/Buster dräpare i 4.5M klassen!
ps. Ska till båtmässan i Helsingfors imorgon, där kanske man kan få provköra en, återkommer i sånna fall med en testrapport :o)

Längd: 460 cm
Bredd: 185 cm
Vikt: 286 kg
Fribordshöjd: 58 cm
Skrovtjocklek: 2,4 mm
Skrovvinkel: 12°
Invändig höjd: 60 cm
Rek motor: Max 50 hk (37 kW)
Rigglängd: Lång
Max last: 525 kg
Max pers: 6
Godkänd stävögla: Försäkringsklass 3
CE-märkt enligt kategori C: Kustfarvatten och inomskärs
Var inne på båtaffär idag och de hade en utav de nya Lindermodellerna "Arkip 460" med en 40hk Mercury 4-taktare.
Det är en ny modell för i år och även Linders största båt.
För en som är i båtköpartagen och lutar mot aluminiumbåt vill jag tipsa om denna modell som verkar klockren för fiske.
Inte den vackraste båten kanske, men garanterat funktionell och väldisponerad inredning.
Durkytan måste vara störst i den här storleksklassen och den verkar ordentligt genomtänkt!
Jag är otroligt impad av denna bruksbåt som mycket väl kan vara en Silver/Buster dräpare i 4.5M klassen!
ps. Ska till båtmässan i Helsingfors imorgon, där kanske man kan få provköra en, återkommer i sånna fall med en testrapport :o)

Längd: 460 cm
Bredd: 185 cm
Vikt: 286 kg
Fribordshöjd: 58 cm
Skrovtjocklek: 2,4 mm
Skrovvinkel: 12°
Invändig höjd: 60 cm
Rek motor: Max 50 hk (37 kW)
Rigglängd: Lång
Max last: 525 kg
Max pers: 6
Godkänd stävögla: Försäkringsklass 3