Fiske i Thailand? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Thailand?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Thailand?

Åker ner dit om 2 veckor å skulle vilja höra om någon fiskat medans ni varit där.. Å isåfall e det att rekommendera?

Hade tänkt mig nån guidad tur med båt lr liknande...

Någon som har någon story att berätta?

Btw ska till området runt Phuket...

//Johan

Åk till kho tao, 1000B för 8h bra fiske. återkommer med mer info. men sug på denna bild så länge....
    Bifogade filer
    Senast ändrad av erki; 2004-08-19, 22:41.

Kommentera

om du vill köra en "joined charter" från phuket så kan jag varmt rekommendera: Phuket Sportfishing Centre - 66 76 214 713; Fax 66 76 236 182.

bra båtar, grymt bra besättning, du får pynta drygt 600 svenska för en heldag. annars kan du kontakta jonas på bluewater anglers: http://www.bluewater-anglers.com/ svensk bosatt på phuket sedan många år tillbaka.

koh tao? nja, billigt, ja, chans till varierat fiske efter havets stora som sailfish och black marlin, nej
      Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Dagen innan jag var ute och fiskade tog de en black marlin el. liknande på 40kg och någon slags broskfisk på 25kg. En yellow queen på 8kg som australiensaren på bilden ovan tog sparkar bra i spöt, kungsmakrillen är inte dålig den heller...

Kommentera

Najs att bara ha med lite lätt utrustning så att man kan slömeta från stranden eller hyra en longtailbåt för en ringa penning. Skaffa en fisk/räka att agna med sen är det bara att plocka fisk..."skepparen" vet oftast vilka som är ätbara också.

Kanske inte rätt metod för de stora men det stillar definivt den värsta fiskefrossan så att man kan slappa med familjen den andra tiden utan att tänka på fiske konstant!

Tight lines!

Kommentera

mjo klart de finns skojig fisk i "gulf of thailand" oxå, men är det storlek du är ute efter så är det andamanhavet som gäller, en liveaboard till surin eller similian-öarna står högt upp på min to-do-list, fast högst upp på listan står andaman-öarna... går du in på ett seriöst fisker-charter ställe runt phuket och säger att du ska åka till "gulfen" och fiska kommer dom fnissa gott åt dig men allting beror ju på vad man är ute efter, vill man bara ta en tur ut på havet till en billing peng och få känna lite tropiska fiskar så funkar en tripp med en lokal båt runt samui, phangan eller tao aldeles utmärkt...
            Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

ERKI !

Jag var tamejfaan på samma båt som är med på din bild nu i våras. Pissfiske var det hela dagen men det kvalificerade in som en skön dag på sjön. Bung Sam Lan i bankapi/bangkok var helt klart det bästa för mig som metare.......jävlar vilket drag det var i malarna.
              // Anders
              gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

ok, vårat fiske var väl kanske inte toppen heller, vi drog lite travalys runt 4kg, jag hade på en kungsmakrill runt 10kg som släpte vid båten och så togs det en kungsmakrill på 5kg och en massa smått.... Skulle varit till Bung Sam Lan men hade inte tid, fick ett nr till en som kunde ordna med utrustning och allt, det hade varit riktigt kul.

Kommentera

Ursprungligen postat av erki
                  ok, vårat fiske var väl kanske inte toppen heller, vi drog lite travalys runt 4kg, jag hade på en kungsmakrill runt 10kg som släpte vid båten och så togs det en kungsmakrill på 5kg och en massa smått.... Skulle varit till Bung Sam Lan men hade inte tid, fick ett nr till en som kunde ordna med utrustning och allt, det hade varit riktigt kul.

Om du åker dit igen och vill fiska bungsamlan så kan du hya prylar där, vettiga prylar ! Fet haspel med matchat spö och lina. Jag tror det kostade 500baht = 100kr.

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

// Anders
                  gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Vi var där i våras och var ute några gånger. Sista dan sa skepparen att man kunde fiska haj vilket man gör på kvällen.Tyvärr blev det inget sånt för oss då.
                    De pratade om hajar i 200-kilosklassen om jag förstod det rätt.

Istället för att vara en av sex som fiskar så kan ni hyra hela båten vilket vi gjorde så vi var bara 3 stycken vilket innebär att man får större chans att dra upp fisk.
                    Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 019 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art