Byta spöringar?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta spöringar??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Byta spöringar??

Råkade böja till en av mina spöringar idag när jag fiskade med mitt nya Berkley titanium rod. Som tur var gick det utmärkt att bara böja tillbaks den. Nu till min fråga: Vart vänder man sig när en spöring verkligen går av? Man har ju inte lust att köpa nytt spö bara för att några spöringar gått av. Måste man vända sig till tillverkaren eller finns det någon affär i sthlm:s trakten som kan sätta på nya spöringar? Vad kostar det att byta ut dom? När man tittar på diverse butiker på nätet så har dom bara toppöglor, är det bara toppöglorna som går att byta ut?

Hälsningar Danne!!!

Det går fint att byta ut alla ringarna på spöt, men om man gör det själv så kostar det inte så mkt fast det blir ju kanske inte så bra resultat som när "profs" gör det. Jag har bytt flera ringar själv med varierande resultat.

Kommentera

15 spänn per lindning + själva ringen, förutsatt att modellen o storleken finns på lager.
      Ringar bellar mellan 10 och 50 spänn/st beroende på kvalitet o storlek.
      Toppögla = 30 spänn.

Kommentera

Re: Byta spöringar??

Originally posted by Nikolai Gädda
        Råkade böja till en av mina spöringar idag när jag fiskade med mitt nya Berkley titanium rod. Som tur var gick det utmärkt att bara böja tillbaks den. Nu till min fråga: Vart vänder man sig när en spöring verkligen går av? Man har ju inte lust att köpa nytt spö bara för att några spöringar gått av. Måste man vända sig till tillverkaren eller finns det någon affär i sthlm:s trakten som kan sätta på nya spöringar? Vad kostar det att byta ut dom? När man tittar på diverse butiker på nätet så har dom bara toppöglor, är det bara toppöglorna som går att byta ut?

Hälsningar Danne!!!
        Gör du lätt själv, flesta välsorterade butiker håller ett lager med vanliga ringdimensioner.

Tiden hänger på hur bra du vill få det.
        sigpic

Kommentera

fiske-butik
          jojo

Kommentera

jag tar värmepistol o sen ruycker jag bort toppöglar o sen byter tilld en nya o tar en limpistol me VIT lim som håller o sen sätter man dit den me spötoppsringen o sen ska självklart spötopsringen sitta identiskt rakt som dom andra
            //Me

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 290 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art