Sportfish Masters, rätt dyrt va? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfish Masters, rätt dyrt va?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfish Masters, rätt dyrt va?

Hallå alla fiskegalningar!

Jag tänkte bara höra mig för om det är någon annan som har reagerat på deltagar priset i Sportfish Master detta år? Jag deltog förra året med en polare, mins inte riktigt vad det kostade men jag tror att avgiften låg på ungefär 300:-/lag.

I år kostar det 395:-/person. Vilket är HUTLÖST mycket pengar för en tävling som endast är en dag 08:00-16:00.
    Det skulle vara mycket intressant att få reda på hur mycket mer omkostnader de har i år gentemot förra året?

Vi i fiske teamet tänkte delta med 1 båt 3 pers detta år. 395:-X3 nästan 1200:- för att fiska gädda 8timmar, i think NOT!!

Någon i ledningen för tävlingen som blivit pengagirig?

/

Andreas Högström
    Fiskeliv.blogg.se

Ja man kan ju undra hur dom motiverar priset ?

Tacka vet jag King of Mälaren 100 kr per skalle är alldeles lagom .
    Titta gärna in på min fiskeblogg
    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Tack för det Max !!
      Men ang Sportfishmasters så kan deras högre avgift bero på att dom bla annat har en quintrex båt som pris i finalen. Dom hade ju också en mycket uppskattad middag för alla finaldeltagare kvällen innan finalen förra året. Jag kan väl tycka att 1200 kr för att ha chansen att vinna en fullt utrustad Qintrex är ok och alla väljer ju själva om dom vill delta.
      Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Det har du helt rätt i Jens .

Kommer själv deltaga i några Sportfishmaster deltävlingar .
        Titta gärna in på min fiskeblogg
        www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Är anmäld till premiären av Sportfish Masters Zander och planerar fiska hela serien. Visst kostar det med priserna är fina och det är välarrangerat. Ett tips är ju att fixa spons och anmäla laget i ett företagsnamn...

MVH/Gimmy, ATV Center Fishingteam
          [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Det kostar ju en del att arrangera en sådan tävling med marknadsföring, priser, transporter etc. listan kan göras lång.

Kommentera

Priset var högt redan förra året, har för mig att det var runt 300kr per skalle då också. Möjligt att de har höjt lite grann i år.

Kan dock hålla med om att det är hög avgift, visst det är en båt i förstapris i finalen. Men i deltävlingarna var det ju riktiga skitpriser. Vem fan vill vinna några rullar lina i udda dimensioner? Kändes som att värdbutiken bara ville göra sig av med skit som de inte kan sälja.

Inför förra årets tävling så motiverade de det höga priset med att man skulle få baguette och dricka vid start samt middag vid målgång. Käket vid målgång var ju helt okej, men vid start fick man bara en sketen burk energidryck av b-märke. Frukostmacka var det tur att man hade med sig själv för det såg man inte röken av. Att sedan värdbutiken har med två egna lag i top 5 vet jag inte vad man skall säga om...

Funderar på att ställa upp även i år i och med att finalen går i göteborg, men då hoppas jag verkligen att de har bättrat sig.
              Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

TS fick mig i det här fallet att fundera lite. Jag har faktiskt inte tänkt på det innan, men iom denna tråd så har jag kommit till följande insikt...

Jag tycker att det är ett omotiverat högt pris. Poängen med sponsorskap (som t.ex. linder i det här fallet) är väl att de ska sponsra?! Annars kan man väl göra som i trex-gäddan, att dela ut alla pengar som går i anmälningsavgifter som pris.

Om man räknar lite på det: 18 deltävlingar med snitt på 2,5 deltagare i 25 lag innebär 444 375 kr.

OM sponsorerna faktiskt GER bort grejerna, vart tar då pengarna vägen?

Är det så att någon av de som arrangerar tävlingen läser detta, så skulle jag gärna se en förklaring till vart pengarna går. Enligt mig känns det som att det här med sportfisketävlingar innebär att man går in med en summa pengar som sedan delas ut som vinster, men här har vi inga pengar på prisbordet. Så min fråga kvarstår; räknar ni arrangörer med att tjäna närmare en halv miljon kronor på oss vinstsugna sportfiskare eller köper ni priserna på prisbordet?

Och...
                Borde inte finalen hållas i för alla lag okänt vatten?! DÅ blir det tävling på riktigt.

Ne... Ge oss en riktig rikstäckande "Cup" så att Sverige får en riktig sportfiskeserie där alla team är välkommna till en vettig peng, så ska vi se att tävlingssverige åker land och rike.
                Senast ändrad av Totte; 2012-02-10, 18:22.

Kommentera

Det blev en väckarklocka för en, börjar tvivla lite nu. Jag såg det mest som en trevlig sammankomst av likasinnade men man har kanske större glädje av att deltaga i någon vertikal träff.

Bra och kritisk frågeställning Totte

Martin
                  Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
                  TS fick mig i det här fallet att fundera lite. Jag har faktiskt inte tänkt på det innan, men iom denna tråd så har jag kommit till följande insikt...

Jag tycker att det är ett omotiverat högt pris. Poängen med sponsorskap (som t.ex. linder i det här fallet) är väl att de ska sponsra?! Annars kan man väl göra som i trex-gäddan, att dela ut alla pengar som går i anmälningsavgifter som pris.

Om man räknar lite på det: 18 deltävlingar med snitt på 2,5 deltagare i 25 lag innebär 444 375 kr.

OM sponsorerna faktiskt GER bort grejerna, vart tar då pengarna vägen?

Är det så att någon av de som arrangerar tävlingen läser detta, så skulle jag gärna se en förklaring till vart pengarna går. Enligt mig känns det som att det här med sportfisketävlingar innebär att man går in med en summa pengar som sedan delas ut som vinster, men här har vi inga pengar på prisbordet. Så min fråga kvarstår; räknar ni arrangörer med att tjäna närmare en halv miljon kronor på oss vinstsugna sportfiskare eller köper ni priserna på prisbordet?

Och...
                  Borde inte finalen hållas i för alla lag okänt vatten?! DÅ blir det tävling på riktigt.

Ne... Ge oss en riktig rikstäckande "Cup" så att Sverige får en riktig sportfiskeserie där alla team är välkommna till en vettig peng, så ska vi se att tävlingssverige åker land och rike.

Kommentera

Dom har ju lite omkostnader när dom står för boende och mat på finalen....
                    Bra priser på finlen...dåliga priser på deltävlingarna....Att prisborden på deltävlingarna är värda mellan 15 och 18t...är ju knappast troligt...inte där vi var med iaf....

Riktigt kul ide annars.......
                    Tror att det tar ett tag innan dom får koll på allt...
                    Tror det blir färre deltagare när dom höjt priset...
                    Det är rätt dyrt om man räknar med allt som kostar runt en tävling....
                    Daniel Granholm
                    Tävlingsansvarig Svenska Gäddklubben

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 128 visningar
                    1 gilla