älvfiske efter gädda på vintern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

älvfiske efter gädda på vintern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• älvfiske efter gädda på vintern

tjena!

älven är öppen där jag bor, ångermanälven, så jag tänkte göra ett försök att fiska lite gädda i den i morgon. tänkte mest höra om det är någon på forumet som har erfarenhet av älvfiske vintertid.
    har även lite funderingar gällande utrustningen. jag tänkte kastmeta med infrusna småöringar som bete. spöt är ett ganska styvt haspelspö (-100gr) och till det tänkte jag använda min AMBASSADEUR6000! inbillar mig att haspelrullen strular mer i det kalla vintervädret.. vad har ni för erfarenhet av att använda multirulle till haspelspö, kan det rent av skada spöt eftersom det fiskas åt fel håll? (alltså inte hålls upp och ned) tacksam för svar och synpunkter.
    HADE!

Sök gäddan i lugna och djupare bakvatten. Fiska väldigt långsamt. Haspel borde funka även när det är minusgrader. Har själv aldrig haft problem med det. Men självklart KAN du sätta ambassadeuren på spöt.

Jag är inget större fan av död betesfisk men bara riggningen är rätt och du inte använder för stort sänke borde du kunna presentera den lockande. Testa små sänken och låt betet singla långsamt ner i djuphålor odl.

Lycka till!

Kommentera

Ursprungligen postat av Atomic Visa inlägg
      Sök gäddan i lugna och djupare bakvatten. Fiska väldigt långsamt. Haspel borde funka även när det är minusgrader. Har själv aldrig haft problem med det. Men självklart KAN du sätta ambassadeuren på spöt.

Jag är inget större fan av död betesfisk men bara riggningen är rätt och du inte använder för stort sänke borde du kunna presentera den lockande. Testa små sänken och låt betet singla långsamt ner i djuphålor odl.

Lycka till!
      lät som väldigt vettiga förslag! ska testa det imorgon då. får väl återkomma om det blev nån monster krokodil. tack för hjälpen

Kommentera

Hur gick det med älvfisket?
        Har själv tänkt prova innan isen smultit bort från sjöarna

Kommentera

Ursprungligen postat av Simen Visa inlägg
          Hur gick det med älvfisket?
          Har själv tänkt prova innan isen smultit bort från sjöarna
          gick faktist inge vidare, har varit ute två gånger nu under sena vintern och gått lottlös, för övrigt så har jag fått gädda på samma ställa på sommar och höst i princip varje runda.. jag ska nog prova igen nästa vecka nu när vårvindarna börjat blåsa. är ju även inte länge kvar tills sjöarna går upp här nu

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 013 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art