Pikehunters ! Vad tycker vi om Zalttail ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pikehunters ! Vad tycker vi om Zalttail ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pikehunters ! Vad tycker vi om Zalttail ??

Ni som fiskar med Zalttail vad tycker Ni ? Funderar på att köpa ett gäng. Vilka färger har Ni som favoriter ?

Tja,
    jag har ett gäng som du kan få billigt
    fiskar nuemera bra med egna beten.
    Pm om det finns intresse.
    Mvh Magnus

Kommentera

har ett par stycken som jag bara har hunnit prova ett fåtal gånger än så länge, har fått ett par mindre gäddor på dom, enda nackdelen jag har märkt än så länge är att dom sjunker extremt långsamt, men ska bli intressant att köra slowspinn med dom när isen försvinner, har dock inegn favorit färg.

Kommentera

30tal gäddor i somras med Z-TAIL ,klart jag gillar dessa original Zalt tail mer än Svartzonker och dom andra.
        69kr på DOGGER.SE gör inte saken sämre, FYND bara in och köp ett gäng gott folk, köpte dubbletter nu ifall man skulle sätta nån på botten av misstag. För 69kr tror jag inte man kan få ett bättre bete

Kommentera

Ja, det var på Dogger jag såg att dom var så billiga så jag har köpt 4st sjunkande i bra färger. Kanske skulle köpt ett par till. Tror dom kommer att passa mina vårfiskevatten kanon.

Kommentera

Bytte till mig en för en tid sen. Jag tyckte den kändes riktigt kackig, men den fångar säkert lite fisk. Synd att zalt som är en erkänd tillverkare gör ett sånt ogenomtänkt bete.

Kommentera

Ursprungligen postat av Borgen Visa inlägg
              Ni som fiskar med Zalttail vad tycker Ni ? Funderar på att köpa ett gäng. Vilka färger har Ni som favoriter ?
              Zalttailen har ju aldrig slagit igenom som ex zamtail har gjort, vad det beror på vet jag ej, gjorde egna zalttailar på nittiotalet av trasiga zalt 14, de funkade bra. Rekommenderar zamtailen framför zalttailen, vill man ha riktigt shallow tailar så kör du zam z orginalet i medium som är lite längre i kroppen zam z tailen, den blir då helt susp eller slow float och kan fiskas äckligt sakta med snuskigt lååååånga vevstopp. Har zalttailen funkat för dej innan så fortsätt att köra på det du tror på samt de färger du tror på, mina favvofärger är åland och tånglaken.ps. sätt dit ett päronsänke under på främre kroken om du vill att den ska sjunka snabbare
              pripps blå -en klass för sej

Kommentera

zalt är även grym att ha till trolling , zamtail går enbart kasta med, zalttail kan du göra mesta med, mycket bra allroundare , det platta skedliknande skallen med dubbla fästen för olika djupgång är suverän på Zalt.

nu när jag kolla doggers färger så kan jag säga att ALLA är grymma dom hade, köp en av varje ifall ni är storfiskare, då har ni så det räcker i Måånga åår under alla väderförhållanden
                Senast ändrad av Matsfiske; 2012-02-05, 06:07.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 014 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art