Varning!! Ekolod utlöser butiks larm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning!! Ekolod utlöser butiks larm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Varning!! Ekolod utlöser butiks larm

    Skulle ut på en fiske tur här om dagen, i väskan hade jag mitt ekolod (lowrance M52) Jag stanna till vid åhlens city och skulle handla lite matsäck...
    När jag ska gå in i butiken så börjar det tjuta.... Jag gick in samtidigt som en annan gick ut, så jag trodde inte att det var mig det pep om... Jag handlade och var på väg ut så böjar det pipa igen.... Jag stannar upp och ser två väktare komma springande.. Jag får börja gå fram och tillbaka mellan larmen medan dom rotar i väskan... det börjar samlas en del folk (som ska titta på tjuven) Jag hör bla en liten pojke säga till sin "mamma titta en snattare".. DET VAR OTROLIGT PINSAMT!!!!
    Efter ett tag så kom dom fram till att det var lodet som utlöste larmet och jag fick gå min väg.
    Lite halv snurrig i huvudet efter det som nyss hänt så går jag in i en annan affär för att fortsätta mina ärenden utan att tänka mig för..... Ja de börjar pipa.. Två nya väktare.. upp med ekolodet.. det var okej med dom men jag skulle fem våningar upp och dom har larmbyglar vid varje rulltrappa så det pep vid varje våning... Så folk stirra på mig och börja flytta sig och viska osv.. Ångest!!

    Någon som har varit med om något liknande med ekolod? Nu så struntar jag i maten eller lämnar lodet hemma!

  • #2
    >medan dom rotar i väskan..

    De skall minsann be (snällt) om att få titta i väskan! Det skall inte rotas i den alls.

    Jag hade en penna (fisher space pen tror jag) som gjorde så en gång. Verkar vara litet random ibland, en polare sa att hans miniräknare kunde den med.

    Kolla att det inte sitter nån larm grunka i den.

    Kommentera


    • #3
      Ibland sitter det prislappar som ska avmagnetiseras på det folk köper. Om butiken då glömt avmagnetisera, så utlöses larmet hos andra butiker.
      Pinsamt.
      Vi blev uppmärksammade på det när en kund varit hos oss. Vi glömt avmagnetisera och han pep sig in hos Fiskarnas.
      Så sitter det sådan prislapp på en grej, kolla att den blir fixad innan ni går ifrån köpestället. Ibland kan sådant glömmas bort av bara farten.

      Kommentera


      • #4
        Jag var med om nåt liknande i sundsvall på åhlens, fast då var det en deo som jag hade i min toa-väska som hade blivit blöt, för prislappen satt kvar, den blev då aktiverad av blötan, en vakt kom och jag fick följa med till ett rum, där dom gick igenom min väska mycket nogrant dom bad inte ens om ursäkt, för det var många som glodde kan jag lova

        Kommentera


        • #5
          Vad jag förstår så har väktare inte rättigheter att rota runt i personliga tillhörigheter ?

          Skulle någon anklaga mig, så får de nog snällt tillkalla polis.
          Gillar inte överförmynderi, har de inga konkreta bevis så blir det farbror haffe som får komma och lösa saken.

          =)

          Kommentera


          • #6
            Herregud, om det skulle pipa i ett larm för egen räkning skulle jag mer än gärna vilja få mina tillhörigheter genomsökta. Ja skulle t.o.m insistera på det. Att motställa sig det ger ju bara ett kriminellt intryck. Sitta där och vara utpekad som kriminell - nej tack. Kolla väskan omedelbart bums så jag kan gå iväg igen. AQtt det sedan finns kontroller ligger bara i mitt intresse. Alla varor som stjäls i landet ska ju någon betala. tro inte att det är butiken eller någon annan. Det blir konsumenterna (du och jag) som får betala extra för snatteriet. Överförmynderi? Kanske, men nogväl så behövligt i ett land där många individer skyulle behöva en förmyndare...

            Kommentera


            • #7
              Appropå fåniga fellarm. Så såg jag i Uppsala för ett antal år sedan två städare. Dessa hade laddat sin dammsugare med larm och de petade den diskret in i larmbågen då och då. Gissa om vakterna och folk fick motion.

              Men det åsido, om deras larm piper och jag missar bussen för att de bråkar om ett falsklarm så blir det de som får stå för notan.

              Kommentera


              • #8
                Efter att ha köpt ett några Jerkos av Dinsdale för några år sedan gick jag till Clas Ohlsson i Gallerian uti Fjollträsk och larmet utlöstes när jag gick förbi kassornas larmbågar.
                Skumt och ganska pinsamt på min ära, men *allt* är som vanligt Dinsdales fel!
                [FONT=Comic Sans MS][/FONT]

                Kommentera


                • #9
                  varför inte låta vakterna rota
                  e väll mer pinsamt om de ska komma 2 snutar o rota istället
                  The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

                  Kommentera


                  • #10
                    läste i tidningen för ett tag sedan att en kvinna ibland utlöste larmet i en affär här i borås,fast dom hittade inte vad det vad ,fast senare så visade det sig att det var hennes trosor som det satt en larmetikett i, pinsamt ??

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    66 svar
                    14 887 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 182 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                    9 svar
                    949 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                    26 svar
                    8 348 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    12 svar
                    2 662 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X