Sveriges bästa P/T sjö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges bästa P/T sjö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sveriges bästa P/T sjö?

Hej!

Kan inte låta bli att tycka det är förbaskat kul att fiska P&T. Om inte annat för att fiska upp lite självförtroende till det "riktiga" fisket.

Jag har i princip enbart fiskat P&T i Stockholmstrakten och har mellansjön som favoritvatten. Sandasjön kan stundtals vara grym.

Det vore intressant att höra vilket Ditt favorit P&T vatten är?
    Gärna även varför?
    Om allmänheten för fiska där eller om vattnet är exklusivt för medlemmar?
    Och gärna fiskekortspriser?

Ser fram emot Ditt svar!!
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

här e mina favoriter:

1. mörttjärn på valfjället i värmland, 60/2fiskar. kanon kvalitet på fisken, trevlig miljö, inga bryggor osv. 25 min. promenad till sjön

2.abborresjon fvo, risveden. 120/3fiskar. bra kvalitet på fisken,trevlig miljö. ligger en bra bit ut i skogen. men det går bilväg nästan hela vägen fram.

3. kullsjön,härskogen. 100/3fiskar. fin fisk. trevlig sjö. mindre bra är att det går en väg precis jämte.

//fredrik
    Senast ändrad av hebbe; 2004-08-11, 15:58.
    BIFF?? ME´LÖK. PASSERA

Kommentera

Min favvo p&t är djupsjön, för den är så pass stor att du behöver aldrig trängas med folk! sen så känner jag till den bäst av alla mina vatten! Finns både röding och regnbåge där jo allmänheten får fiska där, men det krävs ju såklart fiskekort!

Kommentera

finns det någon här som tycker att Trekanten är en bra sjö?

Kommentera

det finns en sjö utanför sundsvall, där man inte behöver lösa fiskekort utan bara fisken man tar upp
          Fish On!

Kommentera

De som läst mina fiskerapporter vet att jag självfallet håller på sjöarna i Fyrväpplingen. Både Skysjön och Rörsjön. Kanske ett extra plus för Skysjön.
            Fin natur runt sjöarna. Mycket fågel och vilt. Lite av John Bauerkänsla med alla stenblocken och skogen.

Skysjön 50 hektar. Förbud för plastkulor och flöten. Agnad krok får bara användas när det ligger is. Regnbåge men även abborre finns och en del vitfisk. Dagkort 07.00-21.00: 100:-, kvällskort 14.00-21.00: 70:- Man kan även lösa nattkort 21.00-05.00:120:- på sommaren.
            Båt kostar 70:- För natt fiske tillkommer båt 70:-

Samma priser i Rörsjön 30 hektar men där får man inte nattfiska. Fast man får meta där. Alla typer av agn utom fisk är tillåtet. I Rörsjön finns även gädda och abborre samt en massa vitfisk.

Båtarna är av skiftande kvalitet. Alla är lättdrivna, stabila och rymliga samt åtminstone plastbåtarna är täta. Plåtbåtarna sitter man inte så bra i och några läcker i skarvarna.

I kväll tappade jag en riktigt stor regnbåge i Skysjön. Den stred långt bättre än en 5kg gädda! Långt långt bättre! De tre jag fick vägde 1 ca halvkilot, och de övriga runt kilot vardera men den sista som inte ville vara med hade klått dem tillsammans! Det är jag övertygad om!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Re: Sveriges bästa P/T sjö?

Tollerupsdammen i höör eller höörby (?) är väldigt fin, fina fiskar och fin miljö att fiska i. fast inte fiskat regnbåge sen i höstas?

Originally posted by Skitfiskaren
              Hej!

Kan inte låta bli att tycka det är förbaskat kul att fiska P&T. Om inte annat för att fiska upp lite självförtroende till det "riktiga" fisket.

Jag har i princip enbart fiskat P&T i Stockholmstrakten och har mellansjön som favoritvatten. Sandasjön kan stundtals vara grym.

Det vore intressant att höra vilket Ditt favorit P&T vatten är?
              Gärna även varför?
              Om allmänheten för fiska där eller om vattnet är exklusivt för medlemmar?
              Och gärna fiskekortspriser?

Ser fram emot Ditt svar!!
              /Lazinko

Kommentera

Lazinko, Tollerupsjön ligger norr om Höör, en kanonfin sjö som ligger naturskönt och hyser fin regnbåge. Väntar bara på höstfisket själv.
                Skall du gå på Jakt och Fiskemässan i Bosjökloster som är nu i slutet av augusti, hade själv tänkt gå, skall titta på lite nya fiskekläder bland annat.
                Man måste ju kolla om Lars Mortimer är där och käpa en ny Hälge poster (Hälge äer min idol).
                Tumlaren
                trolling är livet

Kommentera

Sjöledens fiskecamp i Ljungbyhed kan rekommenderas,kanon kvalitet på fisken och vattnet.Kristall klart vatten,så man se fisken!!Dom odlar sin egen fisk,inga broilers utan riktigt kämpa-glada firrar med kanon fenor!

Kommentera

Fiskar med FENOR! wow! Det är som dag och natt att få en båge med fina fenor. Kraften är enorm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 022 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art