Sveriges bästa P/T sjö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges bästa P/T sjö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Silver Doctor,vet inte när du var där sist...men jag har inte sett någon fisk i den storleken när jag varit där.Jo i odlings dammarna kanske !Har varit där 3-4 ggr den senaste månaden och har inte sett en enda under 1,5kG där.

Kommentera

Sorry! Tänkte på Söderåsens fiskecamp !! Sjöledens har finfin fisk men raus har bättre! Ska genast rätta till det.

Kommentera

Silver Doctor, du säger att fisken är full av parasiter och är fenlös i Tollerupsjön, men det tycker jag är märkligt då det finns flera sportfiskare som återkommer flera gånger i veckan till sjön för att fiska och inte någon av dessa har klagat på fisken. Jag har själv aldrig fått någon fisk där som har varit fenlös. Men fisk som har varit orkeslös har jag fått i alla vatten även i Bondemölla och Strömhult. Sen till sist en fisk som är helt felfri i konditionen och fenorna, hur kan då en fisk från ett annat vatten då vara bättre, har aldrig i Sjöleden fått en fisk som inte har kämpat och varit felfri i fenorna ( obs. jag är inte delägare i Sjöledens fiskecamp, tycker bara om att fiska där).
        Tumlaren
        trolling är livet

Kommentera

Originally posted by Tumlaren
          Silver Doctor, du säger att fisken är full av parasiter och är fenlös i Tollerupsjön, men det tycker jag är märkligt då det finns flera sportfiskare som återkommer flera gånger i veckan till sjön för att fiska och inte någon av dessa har klagat på fisken. Jag har själv aldrig fått någon fisk där som har varit fenlös. Men fisk som har varit orkeslös har jag fått i alla vatten även i Bondemölla och Strömhult. Sen till sist en fisk som är helt felfri i konditionen och fenorna, hur kan då en fisk från ett annat vatten då vara bättre, har aldrig i Sjöleden fått en fisk som inte har kämpat och varit felfri i fenorna ( obs. jag är inte delägare i Sjöledens fiskecamp, tycker bara om att fiska där).
          Tumlaren

Jag var där med 3 kompisar den 17/7 och fiskade och alla fick fisk och inte en enda utav dessa var friska. Dom hade svamp och var fulla av parasiter. Och jag träffade en kille som sa att han fiskar där så ofta han kan men även han sa att all fisk han fått den senare tiden har varit full med parasiter. Men visst tror du mig inte så. Jag vet iallafall att dit återvänder inte jag, då står jag hellre och fiskar i mitt akvarie!!!!

Kommentera

Kör du med dina fina laxflugor där elr??
            Ser att din fina silver doctor fluga inte finns med längre..

Kommentera

tHe best......

lyfter en intressant tråd

Kommentera

Ursprungligen postat av natito
                finns det någon här som tycker att Trekanten är en bra sjö?
                Personligen tycker jag Trekanten suger balle, inte varit där på några år iofs....

Kommentera

jag tycker att kalk-gruvan e det bästa stället jag har varit på vina fiskar kolla i mitt fotoalbum och inte en mäniska de va bara ja o mamma men ett minus är att det ligger vid en väg.

Kommentera

Fiskar sällan längre i P/T, men om jag åker iväg någonstans så åker jag till sjöarna i glaskogen i värmland. Mycket fina sjöar och en härlig natur, och favoritsjön är Hagtjärn som jag dragit som mest över 20 stycken regnbågar en dag, och jag kände en gubbe som varit där en helg med en kompis och dom hade fått över 80 stycken ( jag överdriver inte). Skaplig kvalite på fisken är det ochså !

Kommentera

Gkömde skriva att jag gillar söderfors också fins en lite större sjö me båge en lite mintre o en ström med öring riktigt fint

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 128 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art