Silver Doctor,vet inte när du var där sist...men jag har inte sett någon fisk i den storleken när jag varit där.Jo i odlings dammarna kanske !Har varit där 3-4 ggr den senaste månaden och har inte sett en enda under 1,5kG där.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sveriges bästa P/T sjö?
Collapse
X
-
Silver Doctor, du säger att fisken är full av parasiter och är fenlös i Tollerupsjön, men det tycker jag är märkligt då det finns flera sportfiskare som återkommer flera gånger i veckan till sjön för att fiska och inte någon av dessa har klagat på fisken. Jag har själv aldrig fått någon fisk där som har varit fenlös. Men fisk som har varit orkeslös har jag fått i alla vatten även i Bondemölla och Strömhult. Sen till sist en fisk som är helt felfri i konditionen och fenorna, hur kan då en fisk från ett annat vatten då vara bättre, har aldrig i Sjöleden fått en fisk som inte har kämpat och varit felfri i fenorna ( obs. jag är inte delägare i Sjöledens fiskecamp, tycker bara om att fiska där).
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Originally posted by Tumlaren
Silver Doctor, du säger att fisken är full av parasiter och är fenlös i Tollerupsjön, men det tycker jag är märkligt då det finns flera sportfiskare som återkommer flera gånger i veckan till sjön för att fiska och inte någon av dessa har klagat på fisken. Jag har själv aldrig fått någon fisk där som har varit fenlös. Men fisk som har varit orkeslös har jag fått i alla vatten även i Bondemölla och Strömhult. Sen till sist en fisk som är helt felfri i konditionen och fenorna, hur kan då en fisk från ett annat vatten då vara bättre, har aldrig i Sjöleden fått en fisk som inte har kämpat och varit felfri i fenorna ( obs. jag är inte delägare i Sjöledens fiskecamp, tycker bara om att fiska där).
Tumlaren
Jag var där med 3 kompisar den 17/7 och fiskade och alla fick fisk och inte en enda utav dessa var friska. Dom hade svamp och var fulla av parasiter. Och jag träffade en kille som sa att han fiskar där så ofta han kan men även han sa att all fisk han fått den senare tiden har varit full med parasiter. Men visst tror du mig inte så. Jag vet iallafall att dit återvänder inte jag, då står jag hellre och fiskar i mitt akvarie!!!!
Kommentera
-
Fiskar sällan längre i P/T, men om jag åker iväg någonstans så åker jag till sjöarna i glaskogen i värmland. Mycket fina sjöar och en härlig natur, och favoritsjön är Hagtjärn som jag dragit som mest över 20 stycken regnbågar en dag, och jag kände en gubbe som varit där en helg med en kompis och dom hade fått över 80 stycken ( jag överdriver inte). Skaplig kvalite på fisken är det ochså !
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 128 visningar
1 gilla
|