Fiske för alla? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske för alla?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by elanen
    Dom bästa fisketidningarna var Svenskt Fiske. Där duktiga fiskare som Curt Linde visste vad han snackade om. Han levde med naturen. Förstod hur fisken uppförde sig under året och anpassade rätt metod för att fånga den. Försök att få tag i gamla nummer och läs deras fiskskildringar. Inte för att tidningarna hade massor med repotage. Men var enkla och sköna på sitt sätt. Idag är det braskande bilder på fiskar. I Svenskt Fiske fick fantasin jobba i stället. MVH Gunnar J.
    Dessvärre har jag inte läst så många nummer av Svenskt Fiske men Curt Lindhe skrev ju i fler tidningar. Hans tips om abborre och gäddfiske var verkligen initierade. Dem läste jag till de satt i ryggmärgen och på de grundstenarna (och några till) har jag lagt golvet till mitt fiske.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Elanen, kan hålla med om att mkt från de gamla tidningarna var riktigt intressant, min vän Ken plockae fram en artickel en en snubbe som fiskat otroligt mkt med magnumbvobbler på Björken, det handlade endast om fisk på 3-9kg men var fruktansvärt intressant, fler likvärdiga kommer jag själv ihåg från gamla fiskejournalen. Lite bättre var det allt förr på srtickelfronten.
      En stark uppstickare i tidningsfloran ör idag, FiskeFeber, där har jag lärt mig en del och framför allt fått nya infallsvinklar på många fiskemetoder.....

Go natt!
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

finns mest att skriva om flugfiske kanske

Kommentera

Jenk,Jo det är ju tyvärr så att dom kommer hit och fiskar för att tjäna stålar.Men Anders Forsberg som driver campen skriver ju även för FFA,kanske finns förklaringen där.Tycker personligen att man skulle kunna ha fiskekvoter på campen,typ tre gäddor per person och dag.Btw skulle ni kunna ta hem lite epoxy på Attudebaits?
          Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
          Orson Welles

Kommentera

fiske för alla = 60 % flugfiske 20 % reklam 20 % övrigt fiske
            my precious....

Kommentera

Push-Up, ja gamla fiskejournalen var jäkligt skön den med. Har ju det mesta i pärmar av den gamla varan. Old Firehand (Leif Engströms repotage) var ju helt underbara. Man bara drömde om egen båt. Och själv kunna fiska ensam eller med nån kompis på hav eller sjö. Skall tilläggas att flugfiskare som är mer allround i sitt fiske. Är helt annorlunda i sin syn. Och har en helt annan respekt för gäddor, braxar, sutare och andra arter. Värst är dom som bara pläderar laxfisk i tid och otid. Ju längre upp i landet ju värre blir det. Där är oftast en död gädda en bra gädda. MVH Gunnar J.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Re: Fiske för alla?

mm , svenska folket fiskar ungefär såhär .. 70% spinnfiske , 5% trolling , 15% mete 10% flugfiske ,
                FFA : 60%trollig . 40% flugfiske ..

Kommentera

Har precis börjat premunera på FFA detta är mitt första nr och jag ska få 4 nummer...men ska nog premunera på FJ eller Fiskefeber också! :S

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 014 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art