Tjena, läste just igenom nya FFA. Har lite långsamt på jobbet så jag kollade hur fördelningen ser ut mellan olika arter och metoder som det skrivs om. 1 sida behandlar spinnfiske i väldigt allmäna ordalag. 1 sida handlar om hur man blandar mäsk. 4 sidor handlar om muskyfiske i USA. 31 reportagesidor handlar om flugfiske och fiskar man med fördel fångar på fluga; harr, röding, öring etc i fjällmiljö o dyl. Utöver detta skrivs det om digitalkameror, en gammal fiskeskribent och om hur man fotograferar fisk. Resten är reklam.
Utgör vi spinnfiskare och metare så liten del av sportfiskesamhället? Är andelen flugfiskare så stor? Detta ska dessutom föreställa ett höstnummer av tidningen. Finns det ingenting att skriva om predatorfiske? Är ämnet uttömt? Finns det inte nåt som heter Flugfiske För Alla förresten?
Enligt mig borde de döpa om tidningen till Fiske För Få.
Utgör vi spinnfiskare och metare så liten del av sportfiskesamhället? Är andelen flugfiskare så stor? Detta ska dessutom föreställa ett höstnummer av tidningen. Finns det ingenting att skriva om predatorfiske? Är ämnet uttömt? Finns det inte nåt som heter Flugfiske För Alla förresten?
Enligt mig borde de döpa om tidningen till Fiske För Få.
Kommentera