Fiske för alla? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske för alla?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske för alla?

Tjena, läste just igenom nya FFA. Har lite långsamt på jobbet så jag kollade hur fördelningen ser ut mellan olika arter och metoder som det skrivs om. 1 sida behandlar spinnfiske i väldigt allmäna ordalag. 1 sida handlar om hur man blandar mäsk. 4 sidor handlar om muskyfiske i USA. 31 reportagesidor handlar om flugfiske och fiskar man med fördel fångar på fluga; harr, röding, öring etc i fjällmiljö o dyl. Utöver detta skrivs det om digitalkameror, en gammal fiskeskribent och om hur man fotograferar fisk. Resten är reklam.

Utgör vi spinnfiskare och metare så liten del av sportfiskesamhället? Är andelen flugfiskare så stor? Detta ska dessutom föreställa ett höstnummer av tidningen. Finns det ingenting att skriva om predatorfiske? Är ämnet uttömt? Finns det inte nåt som heter Flugfiske För Alla förresten?

Enligt mig borde de döpa om tidningen till Fiske För Få.
    Bend or Die!!

Håller med dig till 100% därför bytte jag till FJ!

Kommentera

Trots allt trevliga reportage

Jag har inte läst nya numret, men prenumererar på både FFA & FJ.
      Tycker det är bra kvällslektyr med trevliga reportage.

Visst är det mycket flugfiske i FFA, och jag är ingen flugfiskare men uppskattar tidningen ändå på något sätt.

Massa reklam finns ju i de flesta "intressetidskrifter".

Kommentera

Håller oxå med dig! 1½ tidning flugfiske och ½ övrigt borde förlaget döpa om sig till.

Kommentera

Själv anser jag att Fiskefeber slår FJ och FFA tillsammans vad gäller innehåll, bild- och papperskvalité.

Kommentera

De engelska tidningarna slår allt om man är ute efter mettidningar. Kan dock ibland innehålle lite väl mycket fackord som är svåra att översätta. Fiskefeber ger i och för sig ganska trevlig läsning men är svår att utvärdera än då endast ett fåtal nummer har kommit ut...men det verkar lovande.

Tight lines!

Kommentera

tycker också att det bara blir mer och mer flugfiske i FFA.. fiskefeber är mycket bättre och jag hoppas att det kommer att börja ge ut mera nummer snart!

Kommentera

Anser inte att FFA speglar mina fiskeintressen,alltså köper jag bara FJ och Fiskefeber nuförtiden,tycker helt enkelt att jag får mer valuta för pengarna då...Förtydligande:Enligt mitt tycke skrivs det alldeles för mycket om flugfiske för att FFA skall kunna behålla mig som läsare,då jag inte är det minsta intresserad av flugfiskets ädla konst...Just my humble opinion,if you don`t like it,ignore it!!!

Kommentera

Fiskefeber, utan tvekan. Tröttnade redan i början på nittiotalet på fisketidningarna. Jag var dock inte ensam. Blev alldeles för mycket flugfiske, fiskeäventyr i typ mörkaste Afrika, havsfiske och även massa onödigt svammelsnack om ingenting. När tidningarna började med metrepotage, abborrefiske, gösfiske och havsöringfiske då vaknade jag igen. Bra och bra repotage är såna som är udda. P-U:s om abborrjerk var ett sådant. Kanske mitt snara bidrag om abborrtrolling går lite under udda fisketekniker. Allt som är nytt och lite utjatat är bäst. Även tester av produkter kan vara kul. MVH Gunnar J.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Håller med!Vill gärna ha mer av sådana reportage,eftersom det helt klart ökar nyintresset.Anammade själv några av P-U:s tips i min lokala sjö Måsnaren,vilket gav mig ett antal abborrar med en topp på något blygsamma 900 gr. ,men jag hade riktigt kul!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 019 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art