Fiske för alla? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske för alla?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Wildcard: öööh????? Ja inte tillför ditt inlägg något som helst. Eller blev du trampad på tårna?

Vi snackade kostnader inom olika metodiker. Inte personliga sådana
    Senast ändrad av Danne; 2004-08-13, 11:36.

Kommentera

Nejdå. inte trampad på tårna och jag hoppas du inte heller blev det

Kommentera

Inte alls. Låt oss gå tillbaka till topic igen

Kommentera

K i Gamleby! haller med forjavligt med dessa gaddbonkar tavlingar. Bojkotta skiten.

Kommentera

Jag hävdar fortfarande att ni ska läsa så mycket ni kan om allt ni hittar. Läs alla tidningar och böcker och fråga gärna här på Fiskesnack. Man lär sig otroligt mycket här. Det har jag gjort i alla händelser! Läs framför allt om sånt ni normalt inte håller på med. Ni ska göra det därför att det breddar vyerna.

Av ekonomiska skäl måste jag dessvärre börja prioritera. Jag har lärt mig att det som inte står i dag i min tidning, kommer där i morgon eller fanns där redan i går.

För övrigt kan jag berätta att jag någon gång på senare halvan av 50-talet hittade en lång artikel i den svenska utgåvan av Popular Mekanics om hur man tillverkade och fiskade med propellerförsedda cigarrformade ytbeten. Men såna hade jag redan sett bilder på i gamla redskapskataloger. Fast de bilderna sa inte något om hur de skedlösa betena skulle användas. Men artikeln i PM gav mig en hint om det.

Läs och lär! Använd lärdomen till att göra egna erfarenheter. Läs alla tidningar och böcker, kolla filmer och TV-program och häng med här! Om ni har råd för bättre börda bär ingen med sig än mycket vett!

Och som sagt jag föredrar FFA för att jag gillar Mikael Engströms småkluriga texter. För mig har innehållet betydelse men hur man använder språket väger jag också in.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jenk,Jag bojkottar redan FFA.Dom påstår att dom har omtanke om gäddan.Men när man ser ett berg med sopsäckar innehållande gäddor på deras invägningar så undrar iaf jag hur dom är funtade på den blaskan.Tycker inte att det är försvarbart att förstöra fina gäddvatten typ Yxningen bara för att hålla trolling-lallarna glada.
              Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
              Orson Welles

Kommentera

Digitalkameror borde ju kunna användas vid trollingtävlingar istället, så man kan släppa tillbaks fisken.

Kommentera

K, ofta sker tavlingarna i vatten med adelfisk med ett syfte att forsvaga gaddbestandet sa prickfiskarna far vara ifred. Beklagligt.

Kommentera

K, Mycket Polacker i Gamleby denna sommar? Riktig slaktar kamp fiskecampen i Gamleby va? dar kan man hyra sa mycket frys utrymme man vill ha. Var precis ute pa Torron i Vastervik dar har de haft stora problem med Polackerna som bonkar altt.

Kommentera

Dom bästa fisketidningarna var Svenskt Fiske. Där duktiga fiskare som Curt Linde visste vad han snackade om. Han levde med naturen. Förstod hur fisken uppförde sig under året och anpassade rätt metod för att fånga den. Försök att få tag i gamla nummer och läs deras fiskskildringar. Inte för att tidningarna hade massor med repotage. Men var enkla och sköna på sitt sätt. Idag är det braskande bilder på fiskar. I Svenskt Fiske fick fantasin jobba i stället. MVH Gunnar J.
                      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 181 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art