har fiskat med ett av mina favorit drag ett grönt buster jerk original men lacken på draget verkar vara svagt efter sex gäddor ser draget riktigt illa ut ,kan man förstärka lacken på nått vis dragen är ju dyra och man vill få ut så lång hållbarhet som möjligt..tips vore nice
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
förstärka buster jerk dragens lackering
Collapse
X
-
Köp en lack som heter LV-1 och doppa dragen i några gånger, låt lacken härda ett dygn mellan varje dopp, så ska du se att dina bustrar tål stryk och glänser fint ett bra tag
-
C4rlsson: Till hur mkt BusterJerks räcker en då LV-1 liter? Cirka?
Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inläggKöp en lack som heter LV-1 och doppa dragen i några gånger, låt lacken härda ett dygn mellan varje dopp, så ska du se att dina bustrar tål stryk och glänser fint ett bra tag
http://www.svenskfiskeshop.se/betes-...bblerlack.html
Kommentera
-
dom ser för taskiga ut efter 5gäddor redan, förstörda, värre än biltemas drag. nån kvalite är det inte i dessa betenUrsprungligen postat av PFL Visa inläggFast drag skall se illa åtgågna ut. Imponerar både på fisk och andra fiskare....
Kommentera
-
Jag har nog doppat 10-15 st bustrar/bandits 3 ggr utan att det försvunnit särskilt mycket lack. Så den är dryg.Ursprungligen postat av Reitmond Visa inläggC4rlsson: Till hur mkt BusterJerks räcker en då LV-1 liter? Cirka?
StackareUrsprungligen postat av Kattman Visa inläggC4rlsson: Mina beten går inte ner i burken! Hjälp mig snälla du.
Jag har min lack en en glasburk med tätt lock från ikea. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...867/#/80065865
Kommentera
-
Sjukt egentligen att man ska behöva lacka på betena själv, med allt jobb det innebär, för att lacken ska hålla. Kvalitén borde vara bättre än så med tanke på vad betena ändå kostar. Och det är ju inte precis bara Buster-betena som har detta problem.
En jämförelse: Tänk om man tyckte det var helt normalt att en nyinköpt skjorta tappade all sin färg efter fem tvättar.
Kommentera
-
Det är sorgligt men sant, alla buster jerk beten måste lackas om själv för att få dessa att hålla,
jag tänker inte skaffa torkhjul och spruta så vilken skyddlack funkar bäst om man bara ska pensla på ?
tips med länk gärna
Man bör kanske microfin slipa med finaste våtpappret innan man lägger på lack på betena? att det fäster bättre då ?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 532 visningar