Vilken är drömbåten för fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken är drömbåten för fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

har du överhuvudtaget fiskat från en anytec? och vet du om att guiden valde bort flytblåsan i sin båt snacka om dumhet i överkant fiskat i en anytec på vänern i 14 sek/m ingen fara ............. ps vår båt har flytblåsa...... och ingen biminitop som är i vägen

Kommentera

Aluminium är lättarbetat

Ursprungligen postat av elanen
      Bastard, aluminiumbåtar har också sina svagheter. Resonansljudet är inte alltid det bästa. Är inget vidare skönt på vintern. Bucklor och repor är inte lätta att åtgärda. Korrisionen är alltid en faktor. Att bygga om i en aluminiumbåt är inte alltid det bästa. Att som på glasfiber lätt plasta om eller fylla hål. Görs inte lika lätt på en aluminiumbåt. Finns fler nackdelar om man synar. Och då har jag inte tagit upp dom lite äldre men ordentligt sämre alusar. Popnitade får man ju knappt nämna.
      Som gammal svetsare så föredrar jag alu. Att åtgärda bucklor och repor i en alubåt är inga problem. Jag vill nog påstå att det är lättare än med plast. Du bör dock komma åt insidan av ytterskrovet får att det ska gå lätt men det är inte nödvändigt.
      Varför skulle det inte gå bra att bygga om en alubåt? Hyr ett svetsaggregat och köp lite aluminium! Testa svetsen på några småbitar och kör sen. Annars finns det alltid någon som kan hjälpa till. Hör hos närmaste gymnasium med en verkstadsteknisk utbildning. De kan nog hjälpa till mot en tårta i betalning. Det gjorde vi i vår klass på den tiden jag gick i skolan.

Mvh Vänergädda
      Ät inte gul snö!

Kommentera

Gruvis, har aldrig fiskat från en Anytec, som jag skrev till Bebest så gör de mycket fina aluminiumbåtar, troligen gjorde de en kraftig miss med flytblåsan du pratar om i Predatorn, säga vad du vill men en täckt båt i elak sjö överlever längre än en styrpulpetare det är jag helt övertygad om. mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Vänergädda, då har du aldrig arbetat med plast, kräver inga TIG växelström aggregat bara en rimlig temperatur, otroligt material, lätt att bygga med fantastiskt starkt! formbygget är för det mesta lätt dvs om du inte bygger hela båtar.
          Biltemas plast är kanon både prismässigt och pga att den skiftar färg så du ser precis var härdningen befinner sej, faktiskt bättre än Erlandssons mycket dyrare plast och så här långt har jag inte märkt någon som helst skillnad i kvalitet.
          Det finns vissa grundregler i plastarbete på befintliga båtar följer man dessa blir resultatet utmärkt, är mycket nöjd själv.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 014 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art